odbyt modelov BMW za tri mesiace do konca júna 2020 klesol oproti rovnakému obdobiu vlani o 25,3 % na 485 701 áut.
Autor TASR
Mníchov 7. júla (TASR) – Nemecký výrobca áut BMW dnes oznámil, že jeho odbyt v 2. štvrťroku 2020 medziročne o štvrtinu klesol. Dôvodom bola pandémia nového koronavírusu, ktorá zasiahla jeho predaj najmä v Európe a Amerike, zatiaľ čo na ázijskom trhu sa už objavili známky zotavenia.
„V Číne vidíme pozitívny vývoj, náš predaj v 2. štvrťroku tam bol opäť vyšší ako v minulom roku,“ povedal Pieter Nota, člen predstavenstva BMW.
Konkrétne, odbyt modelov BMW za tri mesiace do konca júna 2020 klesol oproti rovnakému obdobiu vlani o 25,3 % na 485 701 áut.
Medzi regionálnymi trhmi však boli výrazné rozdiely. Kým v Európe sa predaj BMW znížil o 45,6 % na 151.869 kusov a v Amerike o 41,1 % na 70 311 kusov, v Ázii sa zvýšil o 7,5 % na 253 533 kusov po poklese v 1. kvartáli. Čína bola pritom motorom rastu predaja v Ázii. Na najväčšom automobilovom trhu na svete sa v 2. štvrťroku predalo 212 617 modelov BMW, o 17,1 % viac ako pred rokom.
„V Číne vidíme pozitívny vývoj, náš predaj v 2. štvrťroku tam bol opäť vyšší ako v minulom roku,“ povedal Pieter Nota, člen predstavenstva BMW.
Konkrétne, odbyt modelov BMW za tri mesiace do konca júna 2020 klesol oproti rovnakému obdobiu vlani o 25,3 % na 485 701 áut.
Medzi regionálnymi trhmi však boli výrazné rozdiely. Kým v Európe sa predaj BMW znížil o 45,6 % na 151.869 kusov a v Amerike o 41,1 % na 70 311 kusov, v Ázii sa zvýšil o 7,5 % na 253 533 kusov po poklese v 1. kvartáli. Čína bola pritom motorom rastu predaja v Ázii. Na najväčšom automobilovom trhu na svete sa v 2. štvrťroku predalo 212 617 modelov BMW, o 17,1 % viac ako pred rokom.