Spomedzi značiek koncernu odbyt kmeňovej značky VW stúpol o 0,1 % na 485 800 áut.
Autor TASR
Wolfsburg 12. februára (TASR) - Predaj koncernu Volkswagen sa na začiatku roka mierne znížil. Vývoj dopytu sa z regionálneho hľadiska výrazne líšil.
Koncern v januári dodal zákazníkom po celom svete 824.000 vozidiel, čo bolo o 1,4 menej ako v rovnakom mesiaci pred rokom.
Na začiatku roka sa Volkswagenu darilo v Číne, kde jeho odbyt vyskočil o 22 % na 419.000 áut. Vývoj ovplyvnil aj fakt, že v januári 2020 poznačil predaj v Číne začiatok pandémie nového koronavírusu a skorší čínsky nový rok.
Naopak, v západnej Európe predaj padol o 28 % na 200.000 vozidiel. V mnohých krajinách so kamenné predajne stále zatvorené. Navyše, v Nemecku sa na konci vlaňajška skončilo dočasné zníženie dane z pridanej hodnoty (DPH).
Spomedzi značiek koncernu odbyt kmeňovej značky VW stúpol o 0,1 % na 485.800 áut. Predaj Audi stúpol o 5,7 % a Porsche o 22,8 %. Naopak, pokles zaznamenali Seat a Škoda.
Koncern v januári dodal zákazníkom po celom svete 824.000 vozidiel, čo bolo o 1,4 menej ako v rovnakom mesiaci pred rokom.
Na začiatku roka sa Volkswagenu darilo v Číne, kde jeho odbyt vyskočil o 22 % na 419.000 áut. Vývoj ovplyvnil aj fakt, že v januári 2020 poznačil predaj v Číne začiatok pandémie nového koronavírusu a skorší čínsky nový rok.
Naopak, v západnej Európe predaj padol o 28 % na 200.000 vozidiel. V mnohých krajinách so kamenné predajne stále zatvorené. Navyše, v Nemecku sa na konci vlaňajška skončilo dočasné zníženie dane z pridanej hodnoty (DPH).
Spomedzi značiek koncernu odbyt kmeňovej značky VW stúpol o 0,1 % na 485.800 áut. Predaj Audi stúpol o 5,7 % a Porsche o 22,8 %. Naopak, pokles zaznamenali Seat a Škoda.