Šéf BMW varoval, že protekcionizmus v obchode môže vyvolať špirálu vzájomných protiopatrení, čo v konečnom dôsledku povedie k izolácii.
Autor TASR
Mníchov 12. júna (TASR) - Šéf nemeckej automobilky BMW Oliver Zipse skritizoval rozhodnutie Európskej komisie zaviesť od júla dovozné clá na čínske elektrické vozidlá. Podľa neho tento krok vyvolá odvetné opatrenia a nakoniec povedie k izolácii. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Európska komisia v stredu oznámila, že od 4. júla bude predbežne uplatňovať clá na dovážané čínske elektrické vozidlá. Ako dôvod uviedla nespravodlivé dotácie, ktoré ohrozujú záujmy výrobcov elektromobilov v Európskej únii.
"Clá nie sú dobrým riešením," povedal Zipse v reakcii na rozhodnutie EK. Podľa neho Európska komisia v skutočnosti európske podniky aj európske záujmy poškodzuje.
Šéf BMW varoval, že protekcionizmus v obchode môže vyvolať špirálu vzájomných protiopatrení, čo v konečnom dôsledku povedie k izolácii. "Ochranárske opatrenia, ako je aj zavedenie dovozných ciel, nám nepomáhajú zvyšovať konkurencieschopnosť na medzinárodných trhoch," povedal Zipse.
BMW niektoré elektrické vozidlá vyrába v Číne, pričom ich odtiaľ dodáva na európsky trh. Opačne, iné modely vyrábané v Bavorsku dodáva na čínsky trh, ktorý je najväčším automobilovým trhom na svete.
Európska komisia v stredu oznámila, že od 4. júla bude predbežne uplatňovať clá na dovážané čínske elektrické vozidlá. Ako dôvod uviedla nespravodlivé dotácie, ktoré ohrozujú záujmy výrobcov elektromobilov v Európskej únii.
"Clá nie sú dobrým riešením," povedal Zipse v reakcii na rozhodnutie EK. Podľa neho Európska komisia v skutočnosti európske podniky aj európske záujmy poškodzuje.
Šéf BMW varoval, že protekcionizmus v obchode môže vyvolať špirálu vzájomných protiopatrení, čo v konečnom dôsledku povedie k izolácii. "Ochranárske opatrenia, ako je aj zavedenie dovozných ciel, nám nepomáhajú zvyšovať konkurencieschopnosť na medzinárodných trhoch," povedal Zipse.
BMW niektoré elektrické vozidlá vyrába v Číne, pričom ich odtiaľ dodáva na európsky trh. Opačne, iné modely vyrábané v Bavorsku dodáva na čínsky trh, ktorý je najväčším automobilovým trhom na svete.