V Európe aj USA žije vo veľkých urbanistických regiónoch len jedno percento obyvateľov.
Autor TASR
Stuttgart 26. októbra (TASR) - Nový šéf koncernu BMW Oliver Zipse má pochopenie pre kritický postoj k automobilu ako dopravnému prostriedku vo veľkomestách.
"Kto žije v meste alebo vo veľkomeste s dobrou infraštruktúrou, môže byť aj bez auta," povedal Zipse pri stretnutí automobilovej branže Handelsblatt Auto-Gipfel v Stuttgarte. "Ak sa chcete dostať do centra mesta, máte množstvo alternatív, v takýchto prípadoch je auto oprávnene spochybňované," dodal Zipse.
Napriek tomu si nemožno automobil v spoločnosti odmyslieť. "V mnohých prípadoch a regiónoch je auto dokonca jediný dopravný prostriedok, ktorý s hospodárnymi nákladmi zabezpečuje dopravu na veľké vzdialenosti od dverí k dverám," dodal manažér BMW. V Európe aj USA žije vo veľkých urbanistických regiónoch len jedno percento obyvateľov. A tam sú ponuky, napríklad verejná doprava, spravidla dobre využívané. Ani v Číne nežije väčšina ľudí vo veľkomestách.
No aj vo veľkomestách môžu existovať dobré dôvody na používanie vlastného auta, napríklad z hľadiska rodinných príčin alebo potreby komfortnej prepravy mimo mesta. Pre rodiny s deťmi, ktoré žijú mimo centra, je podľa jeho slov auto často najlepšou alternatívou.
"Kto žije v meste alebo vo veľkomeste s dobrou infraštruktúrou, môže byť aj bez auta," povedal Zipse pri stretnutí automobilovej branže Handelsblatt Auto-Gipfel v Stuttgarte. "Ak sa chcete dostať do centra mesta, máte množstvo alternatív, v takýchto prípadoch je auto oprávnene spochybňované," dodal Zipse.
Napriek tomu si nemožno automobil v spoločnosti odmyslieť. "V mnohých prípadoch a regiónoch je auto dokonca jediný dopravný prostriedok, ktorý s hospodárnymi nákladmi zabezpečuje dopravu na veľké vzdialenosti od dverí k dverám," dodal manažér BMW. V Európe aj USA žije vo veľkých urbanistických regiónoch len jedno percento obyvateľov. A tam sú ponuky, napríklad verejná doprava, spravidla dobre využívané. Ani v Číne nežije väčšina ľudí vo veľkomestách.
No aj vo veľkomestách môžu existovať dobré dôvody na používanie vlastného auta, napríklad z hľadiska rodinných príčin alebo potreby komfortnej prepravy mimo mesta. Pre rodiny s deťmi, ktoré žijú mimo centra, je podľa jeho slov auto často najlepšou alternatívou.