Podobne aj japonský koncern Toyota Motor v auguste uviedol, že problémy s dodávkami čipov môžu pretrvávať počas celého budúceho roka.
Autor TASR
Mníchov 6. septembra (TASR) - Šéf Volkswagenu Herbert Diess sa obáva, že nedostatok čipov tak skoro nezmizne a automobilky s ním budú zápasiť roky. Podobne pesimistický názor má aj šéf Daimleru Ola Kallenius.
Automobilky pôvodne predpokladali, že najväčšie problémy spôsobené nedostatkom čipov zaznamenajú v 1. polroku, a potom sa bude situácia zlepšovať. Diess a Kallenius teraz posúvajú svoje odhady, dokedy bude tento problém brzdiť výrobu áut.
"Zrejme naďalej budeme pociťovať nedostatok v najbližších mesiacoch alebo dokonca rokoch pre vysoký dopyt po polovodičoch," uviedol Diess v pondelok pre Bloomberg Television. "Internet vecí rastie a zvýšenie kapacít potrebuje čas."
Kallenius si myslí, že situácia by sa mohla začať zlepšovať v poslednom kvartáli. Počíta však s tým, že problém "štrukturálneho" dopytu bude ovplyvňovať automobilový priemysel aj počas roka 2022. Podobne aj japonský koncern Toyota Motor v auguste uviedol, že problémy s dodávkami čipov môžu pretrvávať počas celého budúceho roka.
Globálny automobilový priemysel potrebuje približne o 10 % väčšiu produkčnú kapacitu pre čipy, povedal v nedeľu (5. 9.) novinárom šéf obstarávania Volkswagenu Murat Aksel.
Automobilky pôvodne predpokladali, že najväčšie problémy spôsobené nedostatkom čipov zaznamenajú v 1. polroku, a potom sa bude situácia zlepšovať. Diess a Kallenius teraz posúvajú svoje odhady, dokedy bude tento problém brzdiť výrobu áut.
"Zrejme naďalej budeme pociťovať nedostatok v najbližších mesiacoch alebo dokonca rokoch pre vysoký dopyt po polovodičoch," uviedol Diess v pondelok pre Bloomberg Television. "Internet vecí rastie a zvýšenie kapacít potrebuje čas."
Kallenius si myslí, že situácia by sa mohla začať zlepšovať v poslednom kvartáli. Počíta však s tým, že problém "štrukturálneho" dopytu bude ovplyvňovať automobilový priemysel aj počas roka 2022. Podobne aj japonský koncern Toyota Motor v auguste uviedol, že problémy s dodávkami čipov môžu pretrvávať počas celého budúceho roka.
Globálny automobilový priemysel potrebuje približne o 10 % väčšiu produkčnú kapacitu pre čipy, povedal v nedeľu (5. 9.) novinárom šéf obstarávania Volkswagenu Murat Aksel.