Tomuto odhadu však odporujú oficiálne údaje o znečistení ovzdušia, ktoré tvrdia, že cestná doprava vypúšťa 16-násobok.
Autor TASR
Viedeň 29. decembra (TASR) - Podľa Rakúskeho združenia automobilovej technológie (OEVK) silvestrovské ohňostroje vypúšťajú do ovzdušia toľko škodlivých pevných častíc ako osobná a nákladná automobilová doprava za celý rok. Tomuto odhadu však odporujú oficiálne údaje o znečistení ovzdušia, ktoré tvrdia, že cestná doprava vypúšťa 16-násobok.
OEVK sa odvoláva na bližšie neurčenú štúdiu a tvrdí, že cestná doprava aj silvestrovské ohňostroje ročne vytvoria zhruba 400 ton pevných častíc s priemerom pod 10 mikrometrov (PM10). Podľa oficiálnych štatistík v roku 2014 spôsobila cestná doprava 5025 ton PM10, vrátane častíc, ktoré vznikajú opotrebovaním pneumatík a bŕzd. Ohňostroje naproti tomu vypustili len 300 ton PM10.
Relatívne vysoké hodnoty pevných častíc vytvárajú aj svetlice a delobuchy. Hovorca Cestného klubu Rakúska Christian Gratzer upozornil, že je rozdiel medzi jednorazovým vyšším zaťažením ovzdušia a neustálym znečisťovaním cestnou dopravou počas celého roka. Automobilový klub ARBÖ však v tejto súvislosti kritizuje, že na jednej strane musí automobilový priemysel neustále vyvíjať nové ekologické technológie, no na druhej sa do ovzdušia dostávajú množstvá škodlivín len počas jedinej noci.
OEVK sa odvoláva na bližšie neurčenú štúdiu a tvrdí, že cestná doprava aj silvestrovské ohňostroje ročne vytvoria zhruba 400 ton pevných častíc s priemerom pod 10 mikrometrov (PM10). Podľa oficiálnych štatistík v roku 2014 spôsobila cestná doprava 5025 ton PM10, vrátane častíc, ktoré vznikajú opotrebovaním pneumatík a bŕzd. Ohňostroje naproti tomu vypustili len 300 ton PM10.
Relatívne vysoké hodnoty pevných častíc vytvárajú aj svetlice a delobuchy. Hovorca Cestného klubu Rakúska Christian Gratzer upozornil, že je rozdiel medzi jednorazovým vyšším zaťažením ovzdušia a neustálym znečisťovaním cestnou dopravou počas celého roka. Automobilový klub ARBÖ však v tejto súvislosti kritizuje, že na jednej strane musí automobilový priemysel neustále vyvíjať nové ekologické technológie, no na druhej sa do ovzdušia dostávajú množstvá škodlivín len počas jedinej noci.