Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 1. november 2024Meniny má Denisa a Denis
< sekcia Ekonomika

Českej Škode Auto sa darí, v tomto roku vzrástol predaj novým modelom

Na snímke automobil značky Škoda Superb, archívne foto Foto: TASR/Martin Baumann

Za pozitívne výsledky vďačí Škoda najmä dopytu v západnej a strednej Európe.

Mladá Boleslav 13. júla (TASR) - Česká automobilka Škoda Auto dosiahla v júni aj za celý 1. polrok 2015 rast globálneho predaja. Informovala o tom agentúra Reuters.

Presnejšie, za celý 1. polrok 2015 sa celkový odbyt českej automobilky zvýšil medziročne o 4,2 % na 544.300 vozidiel. V samotnom júni predala Škoda 94.600 áut, čo predstavuje medziročný nárast o 0,1 %.

Na raste predaja za 1. polrok sa odrazil dopyt po novej generácii modelov Fabia a Superb, ktoré majú za sebou dobrý štart. Za prvých šesť mesiacov roka sa predaj modelov Fabia zvýšil o 24,3 % a dopyt po modeloch Superb vyskočil o 30,6 %.

Za pozitívne výsledky vďačí Škoda najmä dopytu v západnej a strednej Európe, na východoeurópskom trhu jej výsledky ovplyvnil slabší odbyt v Rusku a na Ukrajine.

Na ilustráciu, predaj automobilky v západnej Európe v 1. polroku vzrástol o 3,5 % na 225.500 vozidiel a v strednej Európe sa zvýšil o 13,2 % na 88.900 áut, zatiaľ čo v Rusku v sledovanom období klesol o 33,3 % na 28.000 áut. V Číne Škoda predala v 1. polroku 138.300, o 5,8 % viac ako vlani.