Vedenie Toyoty opakovane uviedlo, že sa nesnaží o prvenstvo v svetovom rebríčku predaja vozidiel, a že súboj o toto miesto môže byť dokonca nezdravý.
Autor TASR
Tokio 20. decembra (TASR) - Japonská automobilka Toyota Motor v stredu oznámila, že v tomto roku podľa predbežných údajov predala 10,35 milióna vozidiel na celom svete, čo je o 2 % viac ako v predchádzajúcom roku. A automobilka predpovedá ďalší rast predaja v budúcom roku.
Tohoročný odbyt Toyoty je o niečo vyšší ako vlaňajšie výsledky nemeckého koncernu Volkswagen. Ten minulý rok predal 10,3 milióna vozidiel a stal sa svetovou jednotkou, predbehol aj Toyotu a americkú automobilku General Motors.
Toyota vlani predala takmer 10,2 milióna vozidiel na celom svete. V roku 2018 očakáva predaj 10,495 milióna vozidiel.
Ostatné automobilky zatiaľ nezverejnili tohtoročné čísla o predaji.
Vedenie Toyoty opakovane uviedlo, že sa nesnaží o prvenstvo v svetovom rebríčku predaja vozidiel, a že súboj o toto miesto môže byť dokonca "nezdravý".
Konkurencia medzi automobilkami je však veľmi intenzívna, a nielen na veľkých "starých" trhoch, ako sú USA a Európa, ale aj na relatívne nových trhoch, ako sú Čína a India.
Toyota ďalej uviedla, že v Japonsku vzrástol jej odbyt v tomto roku o 10 %, zatiaľ čo v zahraničí sa zvýšil o 1 %. Ale jej prognóza vývoja predaja na domácom trhu v budúcom roku nie je optimistická. Očakáva pokles predaja v Japonsku o 5 %, ale na zahraničných trhoch by mal ďalej rásť.
Tohoročný odbyt Toyoty je o niečo vyšší ako vlaňajšie výsledky nemeckého koncernu Volkswagen. Ten minulý rok predal 10,3 milióna vozidiel a stal sa svetovou jednotkou, predbehol aj Toyotu a americkú automobilku General Motors.
Toyota vlani predala takmer 10,2 milióna vozidiel na celom svete. V roku 2018 očakáva predaj 10,495 milióna vozidiel.
Ostatné automobilky zatiaľ nezverejnili tohtoročné čísla o predaji.
Vedenie Toyoty opakovane uviedlo, že sa nesnaží o prvenstvo v svetovom rebríčku predaja vozidiel, a že súboj o toto miesto môže byť dokonca "nezdravý".
Konkurencia medzi automobilkami je však veľmi intenzívna, a nielen na veľkých "starých" trhoch, ako sú USA a Európa, ale aj na relatívne nových trhoch, ako sú Čína a India.
Toyota ďalej uviedla, že v Japonsku vzrástol jej odbyt v tomto roku o 10 %, zatiaľ čo v zahraničí sa zvýšil o 1 %. Ale jej prognóza vývoja predaja na domácom trhu v budúcom roku nie je optimistická. Očakáva pokles predaja v Japonsku o 5 %, ale na zahraničných trhoch by mal ďalej rásť.