Pod tento výsledok sa podpísal dobrý odbyt jej nového modelu X1 SUV a celkovo solídny predaj sedanov a športovo-úžitkových modelov.
Autor TASR
Mníchov 2. augusta (TASR) - Nemecká automobilka BMW zaznamenala v 2. štvrťroku 2016 nárast prevádzkového zisku. Pod tento výsledok sa podpísal dobrý odbyt jej nového modelu X1 SUV a celkovo solídny predaj sedanov a športovo-úžitkových modelov. Informovali o tom agentúry AP, Bloomberg a RTTNews.
Zisk Bayerische Motoren Werke (BMW) pred úrokmi a zdanením (EBIT) za tri mesiace do konca júna 2016 vzrástol o 7,9 % na 2,73 miliardy eur z 2,53 miliardy eur v rovnakom období vlani. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, pritom očakávali, že EBIT automobilky stúpne menej, na 2,67 miliardy eur.
Čistý zisk BMW sa v sledovanom období zvýšil o 11,9 % na 1,95 miliardy eur a jej tržby stúpli o 4,5 % na 25,01 miliardy eur z 23,94 miliardy eur v 2. kvartáli 2015.
Počet predaných áut v 2. štvrťroku vzrástol o 5,7 % na 605.534 z vlaňajších 573.079 vozidiel.
Automobilka BMW však v 1. polroku tohto roka klesla z prvej priečky v rebríčku najväčších svetových výrobcov luxusných vozidiel na druhé miesto, predbehol ju Mercedes. Koncern BMW v tejto súvislosti oznámil, že sa plánuje sústrediť na zlepšenie ziskovosti a investície do nových technológií, aby dokázal konkurovať novým rivalom vrátane výrobcu elektromobilov Tesla Motors či spoločnosti Uber Technologies.
Zisk Bayerische Motoren Werke (BMW) pred úrokmi a zdanením (EBIT) za tri mesiace do konca júna 2016 vzrástol o 7,9 % na 2,73 miliardy eur z 2,53 miliardy eur v rovnakom období vlani. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, pritom očakávali, že EBIT automobilky stúpne menej, na 2,67 miliardy eur.
Čistý zisk BMW sa v sledovanom období zvýšil o 11,9 % na 1,95 miliardy eur a jej tržby stúpli o 4,5 % na 25,01 miliardy eur z 23,94 miliardy eur v 2. kvartáli 2015.
Počet predaných áut v 2. štvrťroku vzrástol o 5,7 % na 605.534 z vlaňajších 573.079 vozidiel.
Automobilka BMW však v 1. polroku tohto roka klesla z prvej priečky v rebríčku najväčších svetových výrobcov luxusných vozidiel na druhé miesto, predbehol ju Mercedes. Koncern BMW v tejto súvislosti oznámil, že sa plánuje sústrediť na zlepšenie ziskovosti a investície do nových technológií, aby dokázal konkurovať novým rivalom vrátane výrobcu elektromobilov Tesla Motors či spoločnosti Uber Technologies.