Vzhľadom na rastúci tlak na dieselové motory, približne 29 % majiteľov takýchto áut uviedlo, že sa snažia ich predať.
Autor TASR
Berlín 25. augusta (TASR) - Úvahy o zákaze predaja dieselových áut v Nemecku majú negatívny vplyv na dopyt po týchto vozidlách. V dôsledku toho sa u obchodníkov s ojazdenými autami začínajú hromadiť nepredané dieselové modely. Ich hodnota sa odhaduje na 4,5 miliardy eur.
Automobilky Volkswagen, Daimler a BMW sa pritom začiatkom augusta dohodli, že inovujú približne 5 miliónov novších áut s dieselovým motorom a ponúknu zľavy na staršie modely. Ale ani tak sa im nepodarilo zmierniť strach z emisií.
Nemecká ministerka životného prostredia Barbara Hendricksová s odvolaním sa na vládne testy tento týždeň novinárom povedala, že ani plánované aktualizácie softvérov dieselových motorov nie sú "dostatočné" na to, aby splnili limity pre emisie.
To vyvoláva pochybnosti o budúcnosti dieselových áut. Približne 300.000 ojazdených vozidiel, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro-5 a prišli ako nové do predaja do septembra 2015, sa hromadí v autobazároch. Vyplýva o z údajov nemeckého združenia predajcov automobilov ZdK. Priemerná cena týchto áut je 15.000 eur.
"Tieto vozidlá sa teraz ťažko predávajú," povedal Thomas Peckruhn, viceprezident združenia, v emailovej správe. "Potrebujeme jasné signály od vlády, či a do akej miery sa týchto vozidiel môže dotknúť zákaz dieselov."
Šéfovia automobiliek a predstavitelia vlády začiatkom mesiaca dosiahli kompromisnú dohodu o znížení emisií. Výrobcovia áut súhlasili, že ich vybavia novým softvérom namiesto oveľa nákladnejších úprav hardvéru. Ochranári však tento výsledok kritizujú a označili ho za snahu o stlmenie pádu automobilového priemyslu v Nemecku.
Vzhľadom na rastúci tlak na dieselové motory, približne 29 % majiteľov takýchto áut v prieskume uviedlo, že sa snažia ich predať. A čo najskôr pre obavy z ďalšieho zníženia ich hodnoty.
Aj autosalóny bojujú s poklesom dopytu po dieselových autách, preto 77 % z nich už znížilo ich ceny.
Hodnota ojazdených vozidiel s dieselovým motorom je dôležitým faktorom pri výpočtoch cien vozových parkov automobiliek. Klesajúce ceny dieselov by mohli mať za následok veľké odpisy z hodnoty ich lízingového portfólia.
V Nemecku je podľa údajov spolkového dopravného úradu zaregistrovaných približne 6 miliónov dieselových vozidiel spĺňajúcich staršie emisné normy Euro-5. Strach klientov z dieselov tak môže mať pre automobilky veľmi nepríjemné dôsledky. Musia preto urýchliť svoj strategický posun k elektrickým vozidlám, odporúčajú analytici.
Automobilky Volkswagen, Daimler a BMW sa pritom začiatkom augusta dohodli, že inovujú približne 5 miliónov novších áut s dieselovým motorom a ponúknu zľavy na staršie modely. Ale ani tak sa im nepodarilo zmierniť strach z emisií.
Nemecká ministerka životného prostredia Barbara Hendricksová s odvolaním sa na vládne testy tento týždeň novinárom povedala, že ani plánované aktualizácie softvérov dieselových motorov nie sú "dostatočné" na to, aby splnili limity pre emisie.
To vyvoláva pochybnosti o budúcnosti dieselových áut. Približne 300.000 ojazdených vozidiel, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro-5 a prišli ako nové do predaja do septembra 2015, sa hromadí v autobazároch. Vyplýva o z údajov nemeckého združenia predajcov automobilov ZdK. Priemerná cena týchto áut je 15.000 eur.
"Tieto vozidlá sa teraz ťažko predávajú," povedal Thomas Peckruhn, viceprezident združenia, v emailovej správe. "Potrebujeme jasné signály od vlády, či a do akej miery sa týchto vozidiel môže dotknúť zákaz dieselov."
Šéfovia automobiliek a predstavitelia vlády začiatkom mesiaca dosiahli kompromisnú dohodu o znížení emisií. Výrobcovia áut súhlasili, že ich vybavia novým softvérom namiesto oveľa nákladnejších úprav hardvéru. Ochranári však tento výsledok kritizujú a označili ho za snahu o stlmenie pádu automobilového priemyslu v Nemecku.
Vzhľadom na rastúci tlak na dieselové motory, približne 29 % majiteľov takýchto áut v prieskume uviedlo, že sa snažia ich predať. A čo najskôr pre obavy z ďalšieho zníženia ich hodnoty.
Aj autosalóny bojujú s poklesom dopytu po dieselových autách, preto 77 % z nich už znížilo ich ceny.
Hodnota ojazdených vozidiel s dieselovým motorom je dôležitým faktorom pri výpočtoch cien vozových parkov automobiliek. Klesajúce ceny dieselov by mohli mať za následok veľké odpisy z hodnoty ich lízingového portfólia.
V Nemecku je podľa údajov spolkového dopravného úradu zaregistrovaných približne 6 miliónov dieselových vozidiel spĺňajúcich staršie emisné normy Euro-5. Strach klientov z dieselov tak môže mať pre automobilky veľmi nepríjemné dôsledky. Musia preto urýchliť svoj strategický posun k elektrickým vozidlám, odporúčajú analytici.