Predaj sedanov sa znížil takmer o 26 % a predaj športovo-úžitkových vozidiel o 2,7 %.
Autor TASR
Detroit 2. októbra (TASR) - Viaceré veľké automobilky zaznamenali za minulý mesiac výrazne horšie výsledky predaja v Spojených štátoch, keď doň vo veľkej miere zasiahli dva hurikány. Na jednej strane výsledky ovplyvnil hurikán Florence, ktorý v septembri zasiahol štáty Južná a Severná Karolína, a na druhej hurikán Harvey, ktorý zasiahol územie amerického Texasu minulý rok koncom augusta a prispel tak následne k prudkému rastu predaja v minuloročnom septembri.
Automobilka Ford oznámila medziročný pokles predaja za september o 11,2 % na 197.404 áut, pričom k poklesu došlo v každej z hlavných kategórií. Predaj sedanov sa znížil takmer o 26 % a predaj športovo-úžitkových vozidiel o 2,7 %.
Najväčšia japonská automobilka Toyota zaznamenala v USA pokles predaja o 10,4 % na 203.098 áut. Predaj sedanov sa znížil takmer o 28 %.
Menej áut v USA predali v mesiaci september aj automobilky Nissan a Honda. V prvom prípade pokles dosiahol 12,2 % a v druhom 7 %.
Výnimkou bola automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Tá zaznamenala v USA v minulom mesiaci medziročný rast predaja o takmer 15 %. Prispela k tomu najmä značka Jeep.
Celkovo firma predala v septembri v Spojených štátoch 199.819 vozidiel, zatiaľ čo v septembri 2017 to bolo 174.266 áut. Predaj potiahla značka Jeep, v rámci ktorej predaj vzrástol o 14 % na 83.764 vozidiel. Naopak, predaj áut značky Chrysler klesol o 7 % a vozidiel značky Fiat až o 46 %, pričom sa predalo len 1185 týchto áut.
Automobilka Ford oznámila medziročný pokles predaja za september o 11,2 % na 197.404 áut, pričom k poklesu došlo v každej z hlavných kategórií. Predaj sedanov sa znížil takmer o 26 % a predaj športovo-úžitkových vozidiel o 2,7 %.
Najväčšia japonská automobilka Toyota zaznamenala v USA pokles predaja o 10,4 % na 203.098 áut. Predaj sedanov sa znížil takmer o 28 %.
Menej áut v USA predali v mesiaci september aj automobilky Nissan a Honda. V prvom prípade pokles dosiahol 12,2 % a v druhom 7 %.
Výnimkou bola automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Tá zaznamenala v USA v minulom mesiaci medziročný rast predaja o takmer 15 %. Prispela k tomu najmä značka Jeep.
Celkovo firma predala v septembri v Spojených štátoch 199.819 vozidiel, zatiaľ čo v septembri 2017 to bolo 174.266 áut. Predaj potiahla značka Jeep, v rámci ktorej predaj vzrástol o 14 % na 83.764 vozidiel. Naopak, predaj áut značky Chrysler klesol o 7 % a vozidiel značky Fiat až o 46 %, pričom sa predalo len 1185 týchto áut.