Ide o lepší výsledok, než odhadovali analytici.
Autor TASR
Berlín 20. júla (TASR) - Nemecká automobilka Volkswagen oznámila, že jej prevádzkový zisk zaznamenal v 1. polroku tohto roka rast o 7 % a prekonal očakávania trhov. Prispel k tomu najmä program znižovania nákladov v najväčšej divízii VW a zvýšenie predaja áut v Európe. Na druhej strane ale firma vyčlenila ďalších 2,2 miliardy eur na riešenie svojej emisnej kauzy. Informovala o tom agentúra Reuters.
Prevádzkový zisk Volkswagenu dosiahol podľa predbežnej správy firmy za prvých šesť mesiacov bez započítania jednorazových položiek 7,5 miliardy eur. To je, ako dodal VW, lepší výsledok, než odhadovali analytici, ich odhad však nezverejnil. Oficiálne výsledky za 1. polrok oznámi spoločnosť 28. júla.
V prípade zahrnutia spomínaných jednorazových nákladov prevádzkový zisk VW dosiahol za 1. polrok 5,3 miliardy eur, čo medziročne znamená pokles o 22 %. Dôvodom je škandál s podvádzaním pri emisných testoch, ktorý vypukol v septembri minulého roka.
Vtedy americká Agentúra na ochranu životného prostredia zverejnila, že firma namontovala do státisícov dieselových áut v USA softvér, ktorý pri testoch umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Firma neskôr priznala, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom, drvivá väčšina v Európe. Nasledovali žaloby, väčšinou v USA. Najnovšie na firmu podali žaloby tri štáty, New York, Massachusetts a Maryland.
Prevádzkový zisk Volkswagenu dosiahol podľa predbežnej správy firmy za prvých šesť mesiacov bez započítania jednorazových položiek 7,5 miliardy eur. To je, ako dodal VW, lepší výsledok, než odhadovali analytici, ich odhad však nezverejnil. Oficiálne výsledky za 1. polrok oznámi spoločnosť 28. júla.
V prípade zahrnutia spomínaných jednorazových nákladov prevádzkový zisk VW dosiahol za 1. polrok 5,3 miliardy eur, čo medziročne znamená pokles o 22 %. Dôvodom je škandál s podvádzaním pri emisných testoch, ktorý vypukol v septembri minulého roka.
Vtedy americká Agentúra na ochranu životného prostredia zverejnila, že firma namontovala do státisícov dieselových áut v USA softvér, ktorý pri testoch umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Firma neskôr priznala, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom, drvivá väčšina v Európe. Nasledovali žaloby, väčšinou v USA. Najnovšie na firmu podali žaloby tri štáty, New York, Massachusetts a Maryland.