VW musel pre spor s dodávateľmi ES Automobilguss a Car Trim prerušiť začiatkom tohto týždňa výrobu v niektorých závodoch v Nemecku.
Autor TASR
Hanover 26. augusta (TASR) - Nemecký výrobca áut Volkswagen (VW) zvažuje prevzatie podielov v dodávateľských firmách. Uviedol to Bernd Osterloh, šéf vplyvnej zamestnaneckej rady pre agentúru DPA.
VW musel pre spor s dodávateľmi ES Automobilguss a Car Trim prerušiť začiatkom tohto týždňa výrobu v niektorých závodoch v Nemecku.
Po tejto skúsenosti sa preto VW snaží nájsť spôsob, ako znížiť riziká, ktoré ohrozujú jeho produkciu a zisk. A jednou z možností by mohlo byť prevzatie menšinových podielov v dodávateľských firmách, skonštatoval Osterloh. Poukázal pritom na najväčšieho svetového výrobcu áut, japonský koncern Toyota, ktorý vlastní podiely v dodávateľských firmách.
Car Trim, ktorá vyrába poťahy na sedadlá a ES Automobilguss, ktorá VW dodáva časti prevodovky, zastavili minulý týždeň dodávky pre nemeckú automobilku, pretože im zrušila kontrakty. A žiadali od nej finančné kompenzácie.
VW musel obmedziť produkciu v závodoch v Emdene, Wolfsburgu, Zwickau, Kasseli, Salzgitteri a Braunschweigu. Celkovo 27.700 zamestnancov automobilky tak nemohlo pracovať podľa plánu.
Po prelome v rokovaniach s dodávateľmi v utorok (23.8.) predpoludním, sa výroba v týchto závodoch začína postupne vracať do normálu.
VW musel pre spor s dodávateľmi ES Automobilguss a Car Trim prerušiť začiatkom tohto týždňa výrobu v niektorých závodoch v Nemecku.
Po tejto skúsenosti sa preto VW snaží nájsť spôsob, ako znížiť riziká, ktoré ohrozujú jeho produkciu a zisk. A jednou z možností by mohlo byť prevzatie menšinových podielov v dodávateľských firmách, skonštatoval Osterloh. Poukázal pritom na najväčšieho svetového výrobcu áut, japonský koncern Toyota, ktorý vlastní podiely v dodávateľských firmách.
Car Trim, ktorá vyrába poťahy na sedadlá a ES Automobilguss, ktorá VW dodáva časti prevodovky, zastavili minulý týždeň dodávky pre nemeckú automobilku, pretože im zrušila kontrakty. A žiadali od nej finančné kompenzácie.
VW musel obmedziť produkciu v závodoch v Emdene, Wolfsburgu, Zwickau, Kasseli, Salzgitteri a Braunschweigu. Celkovo 27.700 zamestnancov automobilky tak nemohlo pracovať podľa plánu.
Po prelome v rokovaniach s dodávateľmi v utorok (23.8.) predpoludním, sa výroba v týchto závodoch začína postupne vracať do normálu.