Švédska automobilka Volvo vyhlásila, že naftový motor už nebude montovať do novej generácie sedanu S60 a sústredí sa na elektrifikáciu svojich modelov.
Autor TASR
Göteborg 19. mája (TASR) - Zánik dieselových motorov v Európe, na ich hlavnom trhu, sa blíži rýchlejšie, ako sa čakalo. Najnovšie švédska automobilka Volvo vyhlásila, že naftový motor už nebude montovať do novej generácie sedanu S60 a sústredí sa na elektrifikáciu svojich modelov. Upravený sedan strednej veľkosti S60, ktorý automobilka plánuje predstaviť v najbližších týždňoch, sa stane prvým modelom Volvo bez naftovej varianty. Uviedla to firma so sídlom v Göteborgu vo svojom vyhlásení.
Aj japonské automobilky Toyota Motor a Nissan Motor sa rozhodli postupne vyradiť dieselové modely z výroby pre klesajúci dopyt. Volvo však zaznamenalo aj v minulom roku rast predaja dieselov v Európe, a to až o 70 %.
"Naša budúcnosť je elektrická a nebudeme ďalej vyvíjať novú generáciu dieselových motorov," uviedol generálny riaditeľ Volva Hakan Samuelsson. Dodal, že automobilka bude postupne vyraďovať autá so spaľovacími motormi a chce smerovať k úplnej elektrifikácii.
Dopyt spotrebiteľov po dieselových vozidlách klesol po vypuknutí emisného škandálu nemeckého koncernu Volkswagen (VW) v septembri 2015. Vyšlo totiž najavo, že podvádzal pri emisných testoch dieselových modelov, ktoré v skutočnosti produkovali viac škodlivých exhalátov. To vyvolalo obavy, že aj ďalší producenti naftových vozidiel klamú.
Nemecké firmy sľúbili nové technológie, ktoré povedú k redukcii exhalátov a splneniu ambicióznych cieľov Európskej únie v rámci znižovania emisií oxidu uhličitého (CO2). Nadnárodný koncern Fiat Chrysler Automobiles zase oznámil, že po roku 2022 prestane ponúkať dieselové verzie svojich značiek Alfa Romeo, Fiat, Jeep a Maserati. Generálny riaditeľ Sergio Marchionne uviedol, že považuje hybridné vozidlá za spôsob, ako splniť ciele na zníženie emisií CO2 a nepočíta už s predajom dieselov.
Približne 44 % vozidiel predaných v západnej Európe v minulom roku malo dieselové motory. To je podľa údajov Európskeho združenia výrobcov automobilov pokles v porovnaní s 56 % v roku 2011.
Automobilku Volvo vlastní čínska spoločnosťou Zhejiang Geely Holding Group, ktorá už oznámila, že má v pláne ponúkať iba hybridné alebo úplné elektrické motory pri každom novom modeli od roku 2019. V domovskej krajine Volva, vo Švédsku, budú môcť radnice zakázať vjazd starším dieselovým vozidlám do niektorých oblastí od roku 2020. Aj iné európske mestá, napríklad Paríž, majú podobné plány.
Aj japonské automobilky Toyota Motor a Nissan Motor sa rozhodli postupne vyradiť dieselové modely z výroby pre klesajúci dopyt. Volvo však zaznamenalo aj v minulom roku rast predaja dieselov v Európe, a to až o 70 %.
"Naša budúcnosť je elektrická a nebudeme ďalej vyvíjať novú generáciu dieselových motorov," uviedol generálny riaditeľ Volva Hakan Samuelsson. Dodal, že automobilka bude postupne vyraďovať autá so spaľovacími motormi a chce smerovať k úplnej elektrifikácii.
Dopyt spotrebiteľov po dieselových vozidlách klesol po vypuknutí emisného škandálu nemeckého koncernu Volkswagen (VW) v septembri 2015. Vyšlo totiž najavo, že podvádzal pri emisných testoch dieselových modelov, ktoré v skutočnosti produkovali viac škodlivých exhalátov. To vyvolalo obavy, že aj ďalší producenti naftových vozidiel klamú.
Nemecké firmy sľúbili nové technológie, ktoré povedú k redukcii exhalátov a splneniu ambicióznych cieľov Európskej únie v rámci znižovania emisií oxidu uhličitého (CO2). Nadnárodný koncern Fiat Chrysler Automobiles zase oznámil, že po roku 2022 prestane ponúkať dieselové verzie svojich značiek Alfa Romeo, Fiat, Jeep a Maserati. Generálny riaditeľ Sergio Marchionne uviedol, že považuje hybridné vozidlá za spôsob, ako splniť ciele na zníženie emisií CO2 a nepočíta už s predajom dieselov.
Približne 44 % vozidiel predaných v západnej Európe v minulom roku malo dieselové motory. To je podľa údajov Európskeho združenia výrobcov automobilov pokles v porovnaní s 56 % v roku 2011.
Automobilku Volvo vlastní čínska spoločnosťou Zhejiang Geely Holding Group, ktorá už oznámila, že má v pláne ponúkať iba hybridné alebo úplné elektrické motory pri každom novom modeli od roku 2019. V domovskej krajine Volva, vo Švédsku, budú môcť radnice zakázať vjazd starším dieselovým vozidlám do niektorých oblastí od roku 2020. Aj iné európske mestá, napríklad Paríž, majú podobné plány.