Microsoft nemieni konkurovať svojim zákazníkom.
Autor TASR
Berlín 11. februára (TASR) - Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) a americký technologický gigant Microsoft sa rozhodli spojiť sily pri vývoji cloudového softvéru pre automatizované vozidlá a pokročilé asistenčné systémy. S odvolaním sa na spoločné vyhlásenie oboch firiem o tom informuje agentúra DPA.
Car.Software, dcérska spoločnosť VW, podľa slov výkonného riaditeľa Dirka Hilgenberga dúfa, že spolupráca s Microsoftom zrýchli vývoj bezpečných a komfortných služieb. Scott Guthrie, výkonný riaditeľ divízie cloudu a umelej inteligencie v Microsofte, uviedol, že partnerstvo môže zrýchliť transformáciu automobilky na poskytovateľa softvéru na mobilitu.
VW a Microsoft spolupracujú od roka 2018 na vývoji cloudovej platformy, ktorá umožní výmenu dát medzi vozidlami.
Microsoft je jeden z mála technologických gigantov bez vlastného projektu v oblasti automobilového priemyslu. Waymo (Google) a Apple pracujú na vlastnom softvéri pre autonómne vozidlá a Amazon kúpil spoločnosť Zoox zaoberajúcu sa vývojom autonómnych áut.
Guthrie zdôraznil, že Microsoft nemieni konkurovať svojim zákazníkom. Podľa neho už v 90. rokov sa presvedčili, že spoločnosti, ktoré sa snažia urobiť všetko naraz, nie sú úspešné.
Car.Software, dcérska spoločnosť VW, podľa slov výkonného riaditeľa Dirka Hilgenberga dúfa, že spolupráca s Microsoftom zrýchli vývoj bezpečných a komfortných služieb. Scott Guthrie, výkonný riaditeľ divízie cloudu a umelej inteligencie v Microsofte, uviedol, že partnerstvo môže zrýchliť transformáciu automobilky na poskytovateľa softvéru na mobilitu.
VW a Microsoft spolupracujú od roka 2018 na vývoji cloudovej platformy, ktorá umožní výmenu dát medzi vozidlami.
Microsoft je jeden z mála technologických gigantov bez vlastného projektu v oblasti automobilového priemyslu. Waymo (Google) a Apple pracujú na vlastnom softvéri pre autonómne vozidlá a Amazon kúpil spoločnosť Zoox zaoberajúcu sa vývojom autonómnych áut.
Guthrie zdôraznil, že Microsoft nemieni konkurovať svojim zákazníkom. Podľa neho už v 90. rokov sa presvedčili, že spoločnosti, ktoré sa snažia urobiť všetko naraz, nie sú úspešné.