Každá automobilka musí pripraviť svoje vozidlá na novú prísnejšiu metódu testovania spotreby a emisií, aby získala typové osvedčenie. VW preto zápasí s nedostatkom miesta pre novovyrobené vozidlá.
Autor TASR
Schönefeld 12. augusta (TASR) - Na budúcom hlavnom berlínskom letisku v Schönefelde v súčasnosti parkujú stovky volkswagenov bez typového schválenia. A v nadchádzajúcich týždňoch pribudnú ďalšie.
Volkswagen (VW) si v troch parkovacích domoch a na troch ďalších plochách na termináli prenajal približne 8000 parkovacích miest. Dôvodom sú chýbajúce typové schválenia pre nové vozidlá, keďže od septembra začína platiť nový testovací režim WLTP (Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure).
Každá automobilka musí pripraviť svoje vozidlá na novú prísnejšiu metódu testovania spotreby a emisií, aby získala typové osvedčenie. VW preto zápasí s nedostatkom miesta pre novovyrobené vozidlá.
Zatiaľ nie je jasné, ako dlho budú autá odstavené na letisku. Jeho prevádzka sa má začať až v roku 2020 po deviatich rokoch omeškania. Kedysi prestížny projekt trápi jedna kríza za druhou. Viaceré termíny spustenia do prevádzky nevyšli pre stavebné nedostatky, chyby v plánovaní či pre problémy s technikou. Prenájmom zatiaľ nevyužitých parkovacích miest zarobí letisko podľa vlastných údajov v tomto roku zhruba milión eur.
WLTP predstavuje pre VW skúšku ohňom, keďže od 1. septembra musí povinne nechať nanovo otestovať vyše 260 kombinácií motor-prevodovka a získať pre ne nové typové osvedčenie. Koncern však s prípravami a meraniami zaostáva.
Volkswagen (VW) si v troch parkovacích domoch a na troch ďalších plochách na termináli prenajal približne 8000 parkovacích miest. Dôvodom sú chýbajúce typové schválenia pre nové vozidlá, keďže od septembra začína platiť nový testovací režim WLTP (Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure).
Každá automobilka musí pripraviť svoje vozidlá na novú prísnejšiu metódu testovania spotreby a emisií, aby získala typové osvedčenie. VW preto zápasí s nedostatkom miesta pre novovyrobené vozidlá.
Zatiaľ nie je jasné, ako dlho budú autá odstavené na letisku. Jeho prevádzka sa má začať až v roku 2020 po deviatich rokoch omeškania. Kedysi prestížny projekt trápi jedna kríza za druhou. Viaceré termíny spustenia do prevádzky nevyšli pre stavebné nedostatky, chyby v plánovaní či pre problémy s technikou. Prenájmom zatiaľ nevyužitých parkovacích miest zarobí letisko podľa vlastných údajov v tomto roku zhruba milión eur.
WLTP predstavuje pre VW skúšku ohňom, keďže od 1. septembra musí povinne nechať nanovo otestovať vyše 260 kombinácií motor-prevodovka a získať pre ne nové typové osvedčenie. Koncern však s prípravami a meraniami zaostáva.