Podľa odborníkov je kľúčom k úspechu týchto automobiliek renomé ich značiek.
Autor TASR
Stuttgart 18. marca (TASR) - Byť rýchly je málo, superrýchly je lepšie. To si zrejme mysleli stratégovia Ferrari, keď vyberali meno nového modelu. Nový Bolide radu 812, ktorý príde na trh toto leto, má vskutku jednoduché meno Superfast (superrýchly) a maximálnu rýchlosť 340 km/h. S podobnými trhačmi asfaltu však má úspech nielen Ferrari, ale aj Porsche a Maserati. Predajné čísla rastú, o ich maržách môžu manažéri ostatných automobiliek iba snívať.
Prečo sú tieto výkonné vozidlá žiadané tak, ako ešte nikdy predtým, a to aj napriek klimatickým zmenám, čoraz prísnejším emisným normám a obmedzeniam rýchlosti všade vo svete? Odborník konzultačnej spoločnosti Ernst & Young (EY) Peter Fuss má jednoduché vysvetlenie: "Je to symbol postavenia: ukážem všetkým, že si takéto športové auto môžem zaparkovať pred dverami." Perspektívy pre tento segment sú ružovejšie než v minulosti. "Na svete je čoraz viac bohatých ľudí, či už v Číne, alebo Rusku. Potenciálna klientela sa rozrastá," hovorí Fuss.
Podľa odborníkov je kľúčom k úspechu týchto automobiliek renomé ich značiek. "Z veľkej časti je to myšlienkové kino," myslí si Fuss. "Je to podobné ako u dámskych kabeliek. Značkový exemplár je niekoľkonásobne drahší než kabelka od menej známej firmy, hoci sú vyrobené z rovnakej kože."
Profesor marketingu Stefan Hencke považuje za jeden z dôvodov aj menšiu citlivosť zákazníkov na ceny. Sú skrátka ochotní siahnuť hlbšie do peňaženky. V luxusnej triede cena nehrá veľkú úlohu, preto sa tu neodohráva taká tvrdá cenová vojna. "Sila značky vyvoláva pozitívne asociácie." Klient hľadá predovšetkým uspokojenie "emocionálnej potreby, ktorú vyvoláva práve značka".
Pod rastúci počet predávaných luxusných športiakov sa podpisuje aj priaznivý hospodársky vývoj. Problém nastane, ak sa tento ekonomický motor zadrhne. Predaj začne klesať, nie však preto, že by si boháči nemohli dovoliť drahé luxusné auto. Podľa Fussa sa tak stane skôr preto, že "takúto kúpu považujú za neprimeranú s ohľadom na chudobnejších susedov, ktorí sa v ekonomicky ťažších časoch musia obávať o prácu".
Prečo sú tieto výkonné vozidlá žiadané tak, ako ešte nikdy predtým, a to aj napriek klimatickým zmenám, čoraz prísnejším emisným normám a obmedzeniam rýchlosti všade vo svete? Odborník konzultačnej spoločnosti Ernst & Young (EY) Peter Fuss má jednoduché vysvetlenie: "Je to symbol postavenia: ukážem všetkým, že si takéto športové auto môžem zaparkovať pred dverami." Perspektívy pre tento segment sú ružovejšie než v minulosti. "Na svete je čoraz viac bohatých ľudí, či už v Číne, alebo Rusku. Potenciálna klientela sa rozrastá," hovorí Fuss.
Podľa odborníkov je kľúčom k úspechu týchto automobiliek renomé ich značiek. "Z veľkej časti je to myšlienkové kino," myslí si Fuss. "Je to podobné ako u dámskych kabeliek. Značkový exemplár je niekoľkonásobne drahší než kabelka od menej známej firmy, hoci sú vyrobené z rovnakej kože."
Profesor marketingu Stefan Hencke považuje za jeden z dôvodov aj menšiu citlivosť zákazníkov na ceny. Sú skrátka ochotní siahnuť hlbšie do peňaženky. V luxusnej triede cena nehrá veľkú úlohu, preto sa tu neodohráva taká tvrdá cenová vojna. "Sila značky vyvoláva pozitívne asociácie." Klient hľadá predovšetkým uspokojenie "emocionálnej potreby, ktorú vyvoláva práve značka".
Pod rastúci počet predávaných luxusných športiakov sa podpisuje aj priaznivý hospodársky vývoj. Problém nastane, ak sa tento ekonomický motor zadrhne. Predaj začne klesať, nie však preto, že by si boháči nemohli dovoliť drahé luxusné auto. Podľa Fussa sa tak stane skôr preto, že "takúto kúpu považujú za neprimeranú s ohľadom na chudobnejších susedov, ktorí sa v ekonomicky ťažších časoch musia obávať o prácu".