Predaj BMW na čínskom trhu vzrástol v minulom roku oproti roku 2019 o 7,4 %.
Autor TASR
Mníchov 11. marca (TASR) - Nemecká automobilka BMW oznámila za minulý rok pokles čistého zisku takmer o štvrtinu, pod čo sa podpísal 1. polrok, keď vývoj na trhu ovplyvnil nástup pandémie nového koronavírusu. V 2. polroku sa však už situácia výrazne zlepšila a tento trend pokračoval aj na začiatku tohto roka.
Automobilka oznámila, že za minulý rok dosiahla čistý zisk 3,86 miliardy eur. V porovnaní s rokom 2019 to znamená pokles o 23 %. Výsledky ovplyvnila pandémia nového koronavírusu, v dôsledku ktorej automobilka na niekoľko týždňov zatvorila závody.
Zisk pred zdanením dosiahol 5,2 miliardy eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom znamená pokles o 27 %. Výsledky za 1. a 2. polrok však boli výrazne odlišné. Ako BMW informovala, prevádzkový zisk v druhej polovici roka bol o 9,8 % vyšší, než za rovnaké obdobie roka 2019. Automobilka zároveň dodala, že s výnimkou 2. štvrťroka bola zisková v každom kvartáli minulého roka.
K oživeniu v druhej polovici roka prispela najmä Čína. Jej ekonomika sa z krízy zotavila veľmi rýchlo, v dôsledku čoho tamojší dopyt po autách koncom roka výrazne vzrástol. Práve Čína pomohla BMW vykompenzovať pokles predaja v USA a Európe. Ako automobilka dodala, predaj jej áut na čínskom trhu vzrástol v minulom roku oproti roku 2019 o 7,4 %.
Automobilka oznámila, že za minulý rok dosiahla čistý zisk 3,86 miliardy eur. V porovnaní s rokom 2019 to znamená pokles o 23 %. Výsledky ovplyvnila pandémia nového koronavírusu, v dôsledku ktorej automobilka na niekoľko týždňov zatvorila závody.
Zisk pred zdanením dosiahol 5,2 miliardy eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom znamená pokles o 27 %. Výsledky za 1. a 2. polrok však boli výrazne odlišné. Ako BMW informovala, prevádzkový zisk v druhej polovici roka bol o 9,8 % vyšší, než za rovnaké obdobie roka 2019. Automobilka zároveň dodala, že s výnimkou 2. štvrťroka bola zisková v každom kvartáli minulého roka.
K oživeniu v druhej polovici roka prispela najmä Čína. Jej ekonomika sa z krízy zotavila veľmi rýchlo, v dôsledku čoho tamojší dopyt po autách koncom roka výrazne vzrástol. Práve Čína pomohla BMW vykompenzovať pokles predaja v USA a Európe. Ako automobilka dodala, predaj jej áut na čínskom trhu vzrástol v minulom roku oproti roku 2019 o 7,4 %.