Značka v júni predala 534.000 vozidiel, čiže o 4,2 % viac než v júni 2017.
Autor TASR
Wolfsburg 6. júla (TASR) - Značka VW v prvom polroku prvýkrát predala viac než tri milióny osobných vozidiel, pričom najviac sa jej darilo v Európe a Južnej Amerike. Globálny predaj medziročne vzrástol o 6,3 % na 3,12 milióna áut. Značka v júni predala 534.000 vozidiel, čiže o 4,2 % viac než v júni 2017.
V Číne, ktorá je pre značku VW najdôležitejším trhom, v júni klesol predaj o 1,7 %. Dôvodom môže byť zdržanlivosť kupcov, ktorí čakali na zníženie dovozných ciel z 25 % na 15 % od 1. júla. Od začiatku roka tu VW predal medziročne o vyše 6 % vozidiel. Podiel Číny na celkovom predaji značky VW dosahuje približne 48 %.
"Druhá polovica roka bude oveľa náročnejšia," varoval riaditeľ predaja Jürgen Stackmann. "Prechod na testovací cyklus WLTP by mal u niektorých modelov viesť k omeškaniu."
Automobilky sa v súčasnosti snažia všetky modely a ich varianty urýchlene pripraviť na záväzný testovací cyklus WLTP, ktorý začne platiť 1. septembra. Tento cyklus má priniesť realistickejšie údaje o spotrebe a emisiách.
V Číne, ktorá je pre značku VW najdôležitejším trhom, v júni klesol predaj o 1,7 %. Dôvodom môže byť zdržanlivosť kupcov, ktorí čakali na zníženie dovozných ciel z 25 % na 15 % od 1. júla. Od začiatku roka tu VW predal medziročne o vyše 6 % vozidiel. Podiel Číny na celkovom predaji značky VW dosahuje približne 48 %.
"Druhá polovica roka bude oveľa náročnejšia," varoval riaditeľ predaja Jürgen Stackmann. "Prechod na testovací cyklus WLTP by mal u niektorých modelov viesť k omeškaniu."
Automobilky sa v súčasnosti snažia všetky modely a ich varianty urýchlene pripraviť na záväzný testovací cyklus WLTP, ktorý začne platiť 1. septembra. Tento cyklus má priniesť realistickejšie údaje o spotrebe a emisiách.