Konkurenčný Volkswagen urobil podobný krok v máji.
Autor TASR
Mníchov 5. novembra (TASR) - Nemecký výrobca luxusných vozidiel BMW skráti pracovný čas vo svojom východonemeckom závode z 38 na 35 hodín a zosúladí ho s pracovným časom vo svojich západonemeckých továrňach. Automobilka to oznámila v piatok. Zamestnanecká rada tento krok privítala ako dlho očakávanú rovnosť po vyše 30 rokoch od pádu berlínskeho múru.
Vo všeobecnosti v Nemecku stále pretrvávajú rozdiely medzi platmi a pracovným časom v západnej a východnej časti krajiny. Podľa vládnych údajov východonemeckí zamestnanci naďalej pracujú o niečo dlhšie za menej peňazí ako ich západní kolegovia.
BMW sa v piatok zaviazalo, že do roku 2026 skráti pracovný týždeň vo svojom závode v Lipsku, ktorý je súčasťou bývalého komunistického východného Nemecka, v troch etapách na 35 hodín a prijme 300 ďalších zamestnancov, aby vyrovnal toto skrátenie.
„Viac ako 30 rokov po páde múru naši robotníci v BMW Group konečne nemusia pracovať o tri hodiny viac ako ich kolegovia na západe,“ povedal šéf zamestnaneckej rady Manfred Schoch.
Konkurenčný Volkswagen urobil podobný krok v máji a zaviedol 35-hodinový pracovný týždeň vo svojich východonemeckých závodoch, aby zodpovedal západonemeckému pracovnému času. Neprijal však ďalších pracovníkov, namiesto toho očakáva, že východonemecké závody zvýšia produktivitu.
Vo všeobecnosti v Nemecku stále pretrvávajú rozdiely medzi platmi a pracovným časom v západnej a východnej časti krajiny. Podľa vládnych údajov východonemeckí zamestnanci naďalej pracujú o niečo dlhšie za menej peňazí ako ich západní kolegovia.
BMW sa v piatok zaviazalo, že do roku 2026 skráti pracovný týždeň vo svojom závode v Lipsku, ktorý je súčasťou bývalého komunistického východného Nemecka, v troch etapách na 35 hodín a prijme 300 ďalších zamestnancov, aby vyrovnal toto skrátenie.
„Viac ako 30 rokov po páde múru naši robotníci v BMW Group konečne nemusia pracovať o tri hodiny viac ako ich kolegovia na západe,“ povedal šéf zamestnaneckej rady Manfred Schoch.
Konkurenčný Volkswagen urobil podobný krok v máji a zaviedol 35-hodinový pracovný týždeň vo svojich východonemeckých závodoch, aby zodpovedal západonemeckému pracovnému času. Neprijal však ďalších pracovníkov, namiesto toho očakáva, že východonemecké závody zvýšia produktivitu.