Z geografického hľadiska predaj podporila najmä Európa.
Autor TASR
Paríž 7. júla (TASR) - Francúzska automobilka Renault oznámila, že v 1. polroku zaznamenala vo svete mierny rast predaja áut. Podpísal sa podeň najmä európsky trh, ktorý dokázal kompenzovať slabnúci dopyt v Číne a prepad predaja v Rusku a krajinách Latinskej Ameriky. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Automobilka uviedla, že predaj v 1. polroku 2015 dosiahol 1,376 milióna áut. To je o 0,7 % viac než v 1. polroku vlani.
Z geografického hľadiska predaj podporila najmä Európa, kde vzrástol o 9,3 %. Zvýšil sa aj podiel firmy na trhu, najmä vďaka zlepšeným výsledkom v krajinách južnej Európy.
Mimo Európskej únie (EÚ) sa automobilke darilo najmä v Turecku, kde predaj vzrástol až o 35,3 %. Rast zaznamenala spoločnosť Renault aj v Alžírsku, a to takmer o 9 %. Menej sa jej však darilo v Rusku a Brazílii, kde ekonomické problémy sťažili i predaje automobilov.