Predaj automobilky Volvo Cars, v ktorej má väčšinový podiel čínska spoločnosť Geely Holdings, sa v septembri zvýšil medziročne o 1 % na 62.458 áut.
Autor TASR
Štokholm 2. októbra (TASR) - Švédska automobilka Volvo Cars zaznamenala v septembri len mierny nárast predaja. Odôvodnila to nestabilnou a neistou situáciou na trhu. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Predaj automobilky Volvo Cars, v ktorej má väčšinový podiel čínska spoločnosť Geely Holdings, sa v septembri zvýšil medziročne o 1 % na 62.458 áut. Prispel k tomu najmä trh v Európe, najväčší trh Volvo Cars, kde predaj vzrástol o 23 %, zatiaľ čo v USA klesol o 22 % a v Číne o 16 %.
"Celkový obraz trhu zostáva nestabilný a neistý, ale povzbudzuje nás solídny výkon v Európe, najmä pokiaľ ide o naše portfólio elektrifikovaných automobilov," uviedol vo vyhlásení zástupca generálneho riaditeľa a obchodný riaditeľ Bjorn Annwall.
Predaj plne elektrických áut a plug-in hybridných modelov vzrástol o 43 % a tvoril 48 % zo všetkých áut predaných počas septembra, pričom samotný podiel plne elektrických áut tvoril približne štvrtinu áut predaných počas mesiaca.
Spoločnosť v septembri upustila od svojho cieľa, ktorý sa týkal výlučne predaja elektromobilov do roku 2030 a znížila svoje marže a ambície v oblasti príjmov, pričom poukázala na pokles dopytu po elektrických vozidlách.
Predaj automobilky Volvo Cars, v ktorej má väčšinový podiel čínska spoločnosť Geely Holdings, sa v septembri zvýšil medziročne o 1 % na 62.458 áut. Prispel k tomu najmä trh v Európe, najväčší trh Volvo Cars, kde predaj vzrástol o 23 %, zatiaľ čo v USA klesol o 22 % a v Číne o 16 %.
"Celkový obraz trhu zostáva nestabilný a neistý, ale povzbudzuje nás solídny výkon v Európe, najmä pokiaľ ide o naše portfólio elektrifikovaných automobilov," uviedol vo vyhlásení zástupca generálneho riaditeľa a obchodný riaditeľ Bjorn Annwall.
Predaj plne elektrických áut a plug-in hybridných modelov vzrástol o 43 % a tvoril 48 % zo všetkých áut predaných počas septembra, pričom samotný podiel plne elektrických áut tvoril približne štvrtinu áut predaných počas mesiaca.
Spoločnosť v septembri upustila od svojho cieľa, ktorý sa týkal výlučne predaja elektromobilov do roku 2030 a znížila svoje marže a ambície v oblasti príjmov, pričom poukázala na pokles dopytu po elektrických vozidlách.