Celkové finančné škody pandémie na toto odvetvie v tejto chvíli nie je možné odhadnúť aj keď podľa Herberta Diessa nemecká automobilka prichádza týždenne o zhruba 2 miliardy USD.
Autor TASR
Londýn 13. apríla (TASR) - Odstávky v automobilovom priemysle v Európe a Severnej Amerike môžu podľa odhadu expertov spôsobiť straty tržieb vyššie ako 100 miliárd USD (92,02 miliardy eur), ak budú továrne na oboch kontinentoch zatvorené do konca apríla.
V Európe môžu straty z predaja dosiahnuť 2,6 milióna automobilov v hodnote 66 miliárd eur, zatiaľ čo v Severnej Amerike sa zatiaľ predpokladá pokles predaja o 2 milióny automobilov v hodnote približne 52 miliárd USD. A to len v prípade, že továrne zostanú zatvorené len do konca tohto mesiaca. Ukázali to výpočty Iana Henryho z prieskumnej spoločnosti AutoAnalysis pre britské združenie výrobcov automobilov SMMT.
Podľa Henryho každý ďalší týždeň by zatvorenie tovární stálo európsky automobilový priemysel ďalších 8 miliárd eur a v Severnej Amerike by toto číslo mohlo dosiahnuť 7,5 miliardy USD.
Všetky veľké európske a severoamerické automobilky zatvorili svoje závody minulý mesiac pre blokády, ktoré majú brániť šíreniu vírusu. A tiež, aby ochránili zamestnancov a reagovali tak aj na nižší dopyt.
Mnohé firmy pôvodne počítali s tým, že opätovne spustia výrobu koncom marca alebo začiatkom apríla, ale od týchto plánov neskôr upustili. Niektorí vrátane spoločností Nissan, Ford a General Motors teraz tvrdia, že ich závody sú zatvorené na neurčito.
Henry pre noviny Financial Times povedal, že neočakáva návrat späť k normálu skôr ako v máji.
Automobilky tiež presunuli stovky tisíc zamestnancov do vládnych schém podpory miezd a vzali si miliardové úvery, aby im pomohli prekonať blokády.
Celkové finančné škody pandémie na toto odvetvie v tejto chvíli nie je možné odhadnúť, aj keď generálny riaditeľ koncernu Volkswagen Herbert Diess povedal, že nemecká automobilka prichádza týždenne o zhruba 2 miliardy USD.
Údaje o predaji automobilov odhalili, že v západnej Európe minulý mesiac klesol odbyt o približne dve tretiny a v USA dosiahol najnižšiu úroveň za 10 rokov.
Oba trhy očakávajú v apríli ďalší pokles, keďže spotrebitelia sa musia zdržiavať doma a predajne áut zostávajú zatvorené. A hoci sa po zrušení reštrikcií nákupy, ktoré boli iba odložené, budú môcť konečne realizovať, ekonómovia zároveň očakávajú, že recesia ekonomík a pokles zamestnanosti znížia dopyt po vozidlách.
V Číne poklesol predaj automobilov vo februári takmer o 80 %. V marci sa už čiastočne zotavil a znížil sa o 36 %.
V Európe môžu straty z predaja dosiahnuť 2,6 milióna automobilov v hodnote 66 miliárd eur, zatiaľ čo v Severnej Amerike sa zatiaľ predpokladá pokles predaja o 2 milióny automobilov v hodnote približne 52 miliárd USD. A to len v prípade, že továrne zostanú zatvorené len do konca tohto mesiaca. Ukázali to výpočty Iana Henryho z prieskumnej spoločnosti AutoAnalysis pre britské združenie výrobcov automobilov SMMT.
Podľa Henryho každý ďalší týždeň by zatvorenie tovární stálo európsky automobilový priemysel ďalších 8 miliárd eur a v Severnej Amerike by toto číslo mohlo dosiahnuť 7,5 miliardy USD.
Všetky veľké európske a severoamerické automobilky zatvorili svoje závody minulý mesiac pre blokády, ktoré majú brániť šíreniu vírusu. A tiež, aby ochránili zamestnancov a reagovali tak aj na nižší dopyt.
Mnohé firmy pôvodne počítali s tým, že opätovne spustia výrobu koncom marca alebo začiatkom apríla, ale od týchto plánov neskôr upustili. Niektorí vrátane spoločností Nissan, Ford a General Motors teraz tvrdia, že ich závody sú zatvorené na neurčito.
Henry pre noviny Financial Times povedal, že neočakáva návrat späť k normálu skôr ako v máji.
Automobilky tiež presunuli stovky tisíc zamestnancov do vládnych schém podpory miezd a vzali si miliardové úvery, aby im pomohli prekonať blokády.
Celkové finančné škody pandémie na toto odvetvie v tejto chvíli nie je možné odhadnúť, aj keď generálny riaditeľ koncernu Volkswagen Herbert Diess povedal, že nemecká automobilka prichádza týždenne o zhruba 2 miliardy USD.
Údaje o predaji automobilov odhalili, že v západnej Európe minulý mesiac klesol odbyt o približne dve tretiny a v USA dosiahol najnižšiu úroveň za 10 rokov.
Oba trhy očakávajú v apríli ďalší pokles, keďže spotrebitelia sa musia zdržiavať doma a predajne áut zostávajú zatvorené. A hoci sa po zrušení reštrikcií nákupy, ktoré boli iba odložené, budú môcť konečne realizovať, ekonómovia zároveň očakávajú, že recesia ekonomík a pokles zamestnanosti znížia dopyt po vozidlách.
V Číne poklesol predaj automobilov vo februári takmer o 80 %. V marci sa už čiastočne zotavil a znížil sa o 36 %.