Generálny sekretár Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR Ján Pribula zároveň dodal, že v strednej a východnej Európe chýba výroba ťažších úžitkových vozidiel.
Autor TASR
Bratislava 11. augusta (TASR) – Na východnom Slovensku je priestor pre automobilku, pričom ako negatívum SR môžu podniky vnímať neexistujúce diaľničné prepojenie medzi východom a západom. Pre TASR to uviedol generálny sekretár Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR Ján Pribula. Zároveň dodal, že v strednej a východnej Európe chýba výroba ťažších úžitkových vozidiel.
Slovensko môže podľa Pribulu automobilkám ponúknuť stabilitu reprezentovanú členstvom v Európskej únii (EÚ), Severoatlantickej aliancii (NATO) a eurozóne. Dôležité sú pritom aj skúsenosti s automobilovou výrobou a rozvinutý dodávateľský systém, skonštatoval. "Ako nevýhodu by som vnímal neexistenciu diaľničného prepojenia západ – východ, čo neumožňuje v plnom rozsahu využívať kapacity rozvinutej dodávateľskej siete lokalizovanej predovšetkým na západe krajiny," podotkol Pribula.
V súvislosti s rozhodnutím automobilky BMW stavať nový závod v maďarskom Debrecíne uviedol, že južný sused SR sa môže prezentovať reálnymi úspešnými projektmi spolupráce priemyslu a akademickej obce v oblasti vedy a aplikovaného výskumu a vývoja. "Takýto argument môže zavážiť v prípade, že investor plánuje aj presun kompetencií v oblasti výskumu a vývoja," myslí si Pribula, podľa ktorého je kvalifikácia a dostupnosť pracovnej sily v Maďarsku aj na Slovensku na približne rovnakej úrovni. Podobne je to podľa neho aj so štátnou pomocou, ktorá musí spĺňať kritériá stanovené EÚ.
Slovensko môže podľa Pribulu automobilkám ponúknuť stabilitu reprezentovanú členstvom v Európskej únii (EÚ), Severoatlantickej aliancii (NATO) a eurozóne. Dôležité sú pritom aj skúsenosti s automobilovou výrobou a rozvinutý dodávateľský systém, skonštatoval. "Ako nevýhodu by som vnímal neexistenciu diaľničného prepojenia západ – východ, čo neumožňuje v plnom rozsahu využívať kapacity rozvinutej dodávateľskej siete lokalizovanej predovšetkým na západe krajiny," podotkol Pribula.
V súvislosti s rozhodnutím automobilky BMW stavať nový závod v maďarskom Debrecíne uviedol, že južný sused SR sa môže prezentovať reálnymi úspešnými projektmi spolupráce priemyslu a akademickej obce v oblasti vedy a aplikovaného výskumu a vývoja. "Takýto argument môže zavážiť v prípade, že investor plánuje aj presun kompetencií v oblasti výskumu a vývoja," myslí si Pribula, podľa ktorého je kvalifikácia a dostupnosť pracovnej sily v Maďarsku aj na Slovensku na približne rovnakej úrovni. Podobne je to podľa neho aj so štátnou pomocou, ktorá musí spĺňať kritériá stanovené EÚ.