Informuje o tom agentúra DPA na základe predbežných záverov štúdie, ktoré dnes zverejnil Center of Automotive Management (CAM).
Autor TASR
Bergisch Gladbach 21. apríla (TASR) - Automobilky vo svete sa aj naďalej rovnako ako v nedávnej minulosti venujú predovšetkým vývoju overených pohonov vozidiel. Informuje o tom agentúra DPA na základe predbežných záverov štúdie, ktoré dnes zverejnil Center of Automotive Management (CAM).
Automobilky vlani 264 zlepšeniami klasického pohonu áut svoje úsilie v tejto oblasti v porovnaní s rokom 2013 dokonca zvýšili. V uvedenom roku ich využili 218.
Inovácie v oblasti elektropohonu klesli na najnižšiu úroveň od roku 2008. Viac sa však výskumníci automobiliek snažili v oblasti hybridných pohonov. Vlani sa ich významných nápadov uplatnilo v praxi 50. Výsledok bol však medziročne horší o 12.
Vynálezov v oblasti asistencie vodičom a zvýšení bezpečnosti vozidiel sa využilo takmer 300. Je to nový ročný rekord v tejto kategórii automobilového zlepšovateľstva.
Spolu 18 koncernov, ktorých inovácie na 53 modeloch študoval CAM, aplikovalo 1220 významných zlepšení. Rok predtým ich uplatnili 1032. Podiel nemeckých výrobcov na zlepšovaní osobných automobilov dosiahol 37 %, japonských 18 % a amerických len 17 %.
Najviac vynálezov a zlepšení sa využilo v modeloch športových terénnych áut (24 %) a v modeloch strednej triedy (16 %).
Automobilky vlani 264 zlepšeniami klasického pohonu áut svoje úsilie v tejto oblasti v porovnaní s rokom 2013 dokonca zvýšili. V uvedenom roku ich využili 218.
Inovácie v oblasti elektropohonu klesli na najnižšiu úroveň od roku 2008. Viac sa však výskumníci automobiliek snažili v oblasti hybridných pohonov. Vlani sa ich významných nápadov uplatnilo v praxi 50. Výsledok bol však medziročne horší o 12.
Vynálezov v oblasti asistencie vodičom a zvýšení bezpečnosti vozidiel sa využilo takmer 300. Je to nový ročný rekord v tejto kategórii automobilového zlepšovateľstva.
Spolu 18 koncernov, ktorých inovácie na 53 modeloch študoval CAM, aplikovalo 1220 významných zlepšení. Rok predtým ich uplatnili 1032. Podiel nemeckých výrobcov na zlepšovaní osobných automobilov dosiahol 37 %, japonských 18 % a amerických len 17 %.
Najviac vynálezov a zlepšení sa využilo v modeloch športových terénnych áut (24 %) a v modeloch strednej triedy (16 %).