Nepriaznivé februárové počasie už druhý rok negatívne ovplyvnilo predaj vozidiel v USA, v dôsledku čoho veľké automobilky nesplnili očakávania analytikov.
Autor TASR
Detroit 3. marca (TASR) - Nepriaznivé februárové počasie už druhý rok negatívne ovplyvnilo predaj vozidiel v USA, v dôsledku čoho veľké automobilky nesplnili očakávania analytikov. Informovala o tom agentúra Reuters.
Šesť zo siedmich najväčších automobiliek v USA dnes ohlásili medziročný vzostup predaja za február. Celkový predaj sa zvýšil o 4,7 %, i keď analytici v prieskume agentúry Reuters očakávali až 7,1 %. Podľa nich februárový predaj dosiahne celkovo 16,7 milióna áut.
General Motors zaznamenal medziročné zvýšenie predaja o 4 % na 231.378 vozidiel a Fiat Chrysler o 6 % na 163.586, kým Ford vykázal pokles o 2 % na 180.383 áut. Pozitívny vývoj potešil aj japonské značky. Toyota zvýšila predaj o 13 % na 180.467 áut, Nissan o 3 % na 118.436 a Honda o 5 % na 105.466 vozidiel.
Priemerná cena vozidla na úrovni 33.299 USD (29.816,44 eura) sa síce medzimesačne mierne znížila, avšak cenu z februára minulého roka prevyšuje o 1145 USD. Priemerný bonus, ktoré poskytli automobilky, zostal na úrovni 2623 USD.
Nízke ceny palív nepriaznivo obmedzili predaj elektromobilov, čo sa prejavilo na poklese predaja modelu Chevrolet Volt o 43 %, hybridnej verzie Fordu C-Max o 26 % a modelu Nissan Leaf o 16 %. Lacné palivá stáli aj za väčším záujmom o veľké pickupy. Kým predaj menších áut a rodinných sedanov vo februári klesol, Chevroletu Silverado sa medziročne predalo o 24 % viac kusov a GMC Sierra o 6 %. Podobný vývoj zaznamenala aj značka Ram, ktorá zvýšila predaj o 7 %. Naproti tomu pickupy Fordu série F vykázali mierny pokles o jedno percento.
(1 EUR = 1,1168 USD)
Šesť zo siedmich najväčších automobiliek v USA dnes ohlásili medziročný vzostup predaja za február. Celkový predaj sa zvýšil o 4,7 %, i keď analytici v prieskume agentúry Reuters očakávali až 7,1 %. Podľa nich februárový predaj dosiahne celkovo 16,7 milióna áut.
General Motors zaznamenal medziročné zvýšenie predaja o 4 % na 231.378 vozidiel a Fiat Chrysler o 6 % na 163.586, kým Ford vykázal pokles o 2 % na 180.383 áut. Pozitívny vývoj potešil aj japonské značky. Toyota zvýšila predaj o 13 % na 180.467 áut, Nissan o 3 % na 118.436 a Honda o 5 % na 105.466 vozidiel.
Priemerná cena vozidla na úrovni 33.299 USD (29.816,44 eura) sa síce medzimesačne mierne znížila, avšak cenu z februára minulého roka prevyšuje o 1145 USD. Priemerný bonus, ktoré poskytli automobilky, zostal na úrovni 2623 USD.
Nízke ceny palív nepriaznivo obmedzili predaj elektromobilov, čo sa prejavilo na poklese predaja modelu Chevrolet Volt o 43 %, hybridnej verzie Fordu C-Max o 26 % a modelu Nissan Leaf o 16 %. Lacné palivá stáli aj za väčším záujmom o veľké pickupy. Kým predaj menších áut a rodinných sedanov vo februári klesol, Chevroletu Silverado sa medziročne predalo o 24 % viac kusov a GMC Sierra o 6 %. Podobný vývoj zaznamenala aj značka Ram, ktorá zvýšila predaj o 7 %. Naproti tomu pickupy Fordu série F vykázali mierny pokles o jedno percento.
(1 EUR = 1,1168 USD)