Automobilový expert EY Peter Fuss uviedol, že výrobcovia profitovali z úsporných opatrení, ktoré prijali počas koronakrízy, a z trendu smerom k drahším a väčším modelom.
Autor TASR
Stuttgart 31. augusta (TASR) - Svetový automobilový priemysel zaznamenal v 1. polroku rekordné prevádzkové zisky, uviedla poradenská spoločnosť EY.
Šestnásť najväčších automobilových koncernov zaznamenalo podľa EY za prvých 6 mesiacov 2021 prevádzkové zisky v celkovej výške 71,5 miliardy eur. V rovnakom období pred rokom zaznamenali pre koronakrízu, ktorá narušila globálne dodávateľské reťazce a spôsobila prepad dopytu, stratu 4,1 miliardy eur.
Väčšina automobiliek zaznamenala v uplynulom polroku vysoké prevádzkové zisky, a to aj napriek tomu, že globálne predaje osobných áut rovnako ako tržby v priemere zostávajú pod úrovňami spred pandémie.
V 1. polroku sa po celom svete predalo 33,5 milióna áut, čo bolo o 11 % menej ako v rovnakom období v roku 2019. Aj tržby 16 najväčších automobiliek na úrovni celkovo 809 miliárd eur boli v porovnaní s 1. polrokom 2019 nižšie o 2 %.
Automobilový expert EY Peter Fuss uviedol, že výrobcovia profitovali z úsporných opatrení, ktoré prijali počas koronakrízy, a z trendu smerom k drahším a väčším modelom. Navyše, aktuálny nedostatok čipov vytvára pri vysokom dopyte po autách priaznivé cenové prostredie.
"Nedostatok čipov spôsobuje, že automobilové koncerny sa sústredia na vozidlá s vyššou maržou a sú menej odkázané na vysoké zľavy na podporu predaja. V súčasnosti je dopyt vyšší ako ponuka a automobilový priemysel vie túto situáciu využiť," uviedol Fuss.
Šestnásť najväčších automobilových koncernov zaznamenalo podľa EY za prvých 6 mesiacov 2021 prevádzkové zisky v celkovej výške 71,5 miliardy eur. V rovnakom období pred rokom zaznamenali pre koronakrízu, ktorá narušila globálne dodávateľské reťazce a spôsobila prepad dopytu, stratu 4,1 miliardy eur.
Väčšina automobiliek zaznamenala v uplynulom polroku vysoké prevádzkové zisky, a to aj napriek tomu, že globálne predaje osobných áut rovnako ako tržby v priemere zostávajú pod úrovňami spred pandémie.
V 1. polroku sa po celom svete predalo 33,5 milióna áut, čo bolo o 11 % menej ako v rovnakom období v roku 2019. Aj tržby 16 najväčších automobiliek na úrovni celkovo 809 miliárd eur boli v porovnaní s 1. polrokom 2019 nižšie o 2 %.
Automobilový expert EY Peter Fuss uviedol, že výrobcovia profitovali z úsporných opatrení, ktoré prijali počas koronakrízy, a z trendu smerom k drahším a väčším modelom. Navyše, aktuálny nedostatok čipov vytvára pri vysokom dopyte po autách priaznivé cenové prostredie.
"Nedostatok čipov spôsobuje, že automobilové koncerny sa sústredia na vozidlá s vyššou maržou a sú menej odkázané na vysoké zľavy na podporu predaja. V súčasnosti je dopyt vyšší ako ponuka a automobilový priemysel vie túto situáciu využiť," uviedol Fuss.