Vo výrobe dopravných prostriedkov, kam patrí aj automobilový priemysel, pracovalo minulý rok na Slovensku podľa ŠÚ SR približne 66.000 ľudí, čo je zhruba 2,8 % všetkých zamestnancov.
Autor TASR
Bratislava 4. októbra (TASR) – Automobilový priemysel je kľúčovým odvetvím pre slovenskú ekonomiku. Zhodujú sa na tom viacerí analytici, podľa ktorých prispieva nielen k ekonomickému rastu, ale vytvára aj pracovné miesta.
"Podiel automobilového priemyslu na slovenskom HDP minulý rok predstavoval zhruba 6 %. Ak by sme zohľadnili aj dodávateľov pre automobilky, tento podiel by bol ešte vyšší. Vybudovanie nových kapacít v automobilkách pritom výrazne prispelo k ekonomickému rastu najmä minulý rok," pripomenul analytik Slovenskej sporiteľne Martin Baláž.
Vo výrobe dopravných prostriedkov, kam patrí aj automobilový priemysel, pracovalo minulý rok na Slovensku podľa Štatistického úradu (ŠÚ) SR približne 66.000 ľudí, čo je zhruba 2,8 % všetkých zamestnancov. Ako však podotýka hlavný analytik UniCredit Bank Ľubomír Koršňák, automobilky nepriamo ťahajú nahor aj časť služieb ako doprava, logistika aj obchod. "Dodávateľov pre automobilový priemysel však nájdeme aj v iných priemyselných odvetviach, napríklad v hutníctve, výrobe gumy a plastov," dodáva.
Pokles výroby áut na Slovensku by preto mohol byť pre ekonomiku Slovenska problém. "Samozrejme záviselo by od rozsahu poklesu výroby. Do istej miery sme mali možnosť vidieť obmedzenia výroby aj minulých rokoch, niektoré aj v tomto. Zatiaľ vedia automobilky tieto situácie riešiť prostredníctvom flexikont a nemusia meniť počty zamestnancov," približuje analytik Tatra banky Boris Fojtík.
"Podiel automobilového priemyslu na slovenskom HDP minulý rok predstavoval zhruba 6 %. Ak by sme zohľadnili aj dodávateľov pre automobilky, tento podiel by bol ešte vyšší. Vybudovanie nových kapacít v automobilkách pritom výrazne prispelo k ekonomickému rastu najmä minulý rok," pripomenul analytik Slovenskej sporiteľne Martin Baláž.
Vo výrobe dopravných prostriedkov, kam patrí aj automobilový priemysel, pracovalo minulý rok na Slovensku podľa Štatistického úradu (ŠÚ) SR približne 66.000 ľudí, čo je zhruba 2,8 % všetkých zamestnancov. Ako však podotýka hlavný analytik UniCredit Bank Ľubomír Koršňák, automobilky nepriamo ťahajú nahor aj časť služieb ako doprava, logistika aj obchod. "Dodávateľov pre automobilový priemysel však nájdeme aj v iných priemyselných odvetviach, napríklad v hutníctve, výrobe gumy a plastov," dodáva.
Pokles výroby áut na Slovensku by preto mohol byť pre ekonomiku Slovenska problém. "Samozrejme záviselo by od rozsahu poklesu výroby. Do istej miery sme mali možnosť vidieť obmedzenia výroby aj minulých rokoch, niektoré aj v tomto. Zatiaľ vedia automobilky tieto situácie riešiť prostredníctvom flexikont a nemusia meniť počty zamestnancov," približuje analytik Tatra banky Boris Fojtík.