Podľa zástupcov automobilového zväzu a výrobcov áut tiež urýchlene treba zrealizovať zmenu vzdelávacieho systému.
Autor TASR
Tále 15. marca (TASR) - Aj výzva budúcej vláde SR na lepšiu podporu aplikovaného výskumu v oblasti automobilového priemyslu bude jedným z výstupov dnešnej konferencie NEWMATEC 2016, ktorá sa koná na Táloch v okrese Brezno. Zástupcovia automobilového zväzu a výrobcov áut by chceli, aby podpora tomuto významnému odvetviu národného hospodárstva bola zakomponovaná aj do budúceho programového vyhlásenia vlády SR.
"Urýchlene treba zrealizovať zmenu vzdelávacieho systému. Na Slovensku máme kvalitné technické univerzity, z ktorých sme vytvorili viac-menej vzdelávacie centrá. My však musíme z nich urobiť centrá aplikovaného výskumu a inovácie," uviedol pre TASR prezident Zväzu automobilového priemyslu na Slovensku Juraj Sinay.
Zmena podpory je dôležitá najmä z pohľadu zavádzania nového celosvetového systému, či skôr filozofie Industry 4.0, ktorá by mala znamenať novú revolúciu nielen v automobilovom priemysle. Táto by mala priniesť na trh zjednodušene povedané "produkty šité na mieru". Prinesie však aj zmenu pohľadu na ľudské zdroje. Podľa zverejnených údajov napríklad v Nemecku by tento systém len v automobilovom priemysle hneď po zavedení razantne zvýšil podiel robotov na výrobe. Podiel ľudí na výrobnom procese by sa mal pritom znížiť až o 36 %. Podľa odborníkov sa však podstatná časť výrobnej sily bude presúvať práve do oblasti výroby robotov.
"Urýchlene treba zrealizovať zmenu vzdelávacieho systému. Na Slovensku máme kvalitné technické univerzity, z ktorých sme vytvorili viac-menej vzdelávacie centrá. My však musíme z nich urobiť centrá aplikovaného výskumu a inovácie," uviedol pre TASR prezident Zväzu automobilového priemyslu na Slovensku Juraj Sinay.
Zmena podpory je dôležitá najmä z pohľadu zavádzania nového celosvetového systému, či skôr filozofie Industry 4.0, ktorá by mala znamenať novú revolúciu nielen v automobilovom priemysle. Táto by mala priniesť na trh zjednodušene povedané "produkty šité na mieru". Prinesie však aj zmenu pohľadu na ľudské zdroje. Podľa zverejnených údajov napríklad v Nemecku by tento systém len v automobilovom priemysle hneď po zavedení razantne zvýšil podiel robotov na výrobe. Podiel ľudí na výrobnom procese by sa mal pritom znížiť až o 36 %. Podľa odborníkov sa však podstatná časť výrobnej sily bude presúvať práve do oblasti výroby robotov.