V nadchádzajúcom desaťročí budú automobilovému priemyslu kraľovať tradiční výrobcovia áut, a to aj napriek vzniku nových, technologicky orientovaných firiem, ktoré majú veľké ambície.
Autor TASR
Bratislava 9. januára (TASR) – V nadchádzajúcom desaťročí budú automobilovému priemyslu kraľovať tradiční výrobcovia áut, a to aj napriek vzniku nových, technologicky orientovaných firiem, ktoré majú veľké ambície. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu poradenskej spoločnosti KPMG Global Automotive Executive Survey 2015 na vzorke 200 vysokopostavených predstaviteľov automobilových spoločností na celom svete.
Viac ako tretina respondentov sa vyjadrila, že až do roku 2025 budú v autopriemysle s vysokou pravdepodobnosťou dominovať etablované značky. Ďalších 48 % opýtaných považuje tento scenár za dosť pravdepodobný. Podiel na trhu bude podľa odborníkov do roku 2020 zrejme získavať kórejská automobilka Hyundai-Kia, nasledovaná nemeckou skupinou Volkswagen.
Efektivita spotreby paliva je manažérmi z automobilového priemyslu vnímaná ako najdôležitejší faktor, ktorý spotrebitelia berú do úvahy. Rovnako to bolo aj v rokoch 2013 a 2014. Spotrebitelia kladú dôraz tiež na zvýšenú životnosť vozidla, bezpečnostné inovácie a pohodlie.
"Automobilový priemysel dnes cíti tlak z dvoch strán. Na jednej strane stále prísnejšie regulačné normy vyžadujú optimalizáciu tradičných pohonných technológií a veľké investície do alternatívnych pohonov. Na strane druhej spotrebiteľ čoraz viac vyžaduje pútavé technologické novinky," upozornil globálny líder KPMG pre automobilový priemysel Dieter Becker.
Prieskum ďalej ukázal, že top trendy v odvetví zostali za posledné tri roky rovnaké, dokonca posilnili na význame. Na vrchole rebríčka je rast trhu v rozvíjajúcich sa krajinách, nasleduje zmenšovanie a optimalizácia spaľovacích motorov.
Inovácie, ktoré podporujú prepojenie medzi vodičom a autom, sa umiestnili na siedmom až desiatom mieste. Viac ako tretina respondentov si myslí, že spotrebitelia budú do roku 2020 túžiť po plug-in riešeniach pre navigáciu, rozpoznávaní reči vodiča a mobilných internetových zariadeniach, štvrtina menovala osobné asistenčné služby.
Viac ako tretina respondentov sa vyjadrila, že až do roku 2025 budú v autopriemysle s vysokou pravdepodobnosťou dominovať etablované značky. Ďalších 48 % opýtaných považuje tento scenár za dosť pravdepodobný. Podiel na trhu bude podľa odborníkov do roku 2020 zrejme získavať kórejská automobilka Hyundai-Kia, nasledovaná nemeckou skupinou Volkswagen.
Efektivita spotreby paliva je manažérmi z automobilového priemyslu vnímaná ako najdôležitejší faktor, ktorý spotrebitelia berú do úvahy. Rovnako to bolo aj v rokoch 2013 a 2014. Spotrebitelia kladú dôraz tiež na zvýšenú životnosť vozidla, bezpečnostné inovácie a pohodlie.
"Automobilový priemysel dnes cíti tlak z dvoch strán. Na jednej strane stále prísnejšie regulačné normy vyžadujú optimalizáciu tradičných pohonných technológií a veľké investície do alternatívnych pohonov. Na strane druhej spotrebiteľ čoraz viac vyžaduje pútavé technologické novinky," upozornil globálny líder KPMG pre automobilový priemysel Dieter Becker.
Prieskum ďalej ukázal, že top trendy v odvetví zostali za posledné tri roky rovnaké, dokonca posilnili na význame. Na vrchole rebríčka je rast trhu v rozvíjajúcich sa krajinách, nasleduje zmenšovanie a optimalizácia spaľovacích motorov.
Inovácie, ktoré podporujú prepojenie medzi vodičom a autom, sa umiestnili na siedmom až desiatom mieste. Viac ako tretina respondentov si myslí, že spotrebitelia budú do roku 2020 túžiť po plug-in riešeniach pre navigáciu, rozpoznávaní reči vodiča a mobilných internetových zariadeniach, štvrtina menovala osobné asistenčné služby.