Po štvorročnej prestávke spôsobenej pandémiou ochorenia COVID-19 sa organizátor tento rok pokúsili o nový začiatok.
Autor TASR
Ženeva 31. mája (TASR) - Každoročný autosalón vo švajčiarskej Ženeve po viac ako sto rokoch končí pre klesajúci záujem a náročné trhové prostredie, oznámili v piatok jeho organizátori. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters
Ženevský medzinárodný autosalón, ktorý sa po prvýkrát konal v roku 1905, bol stálicou v oblasti predstavovania nových vozidiel, najmä v Európe, a na svojom vrchole prilákal najmenej 120 vystavovateľov. V posledných rokoch však muselo podujatie konkurovať väčším a populárnejším výstavám v Mníchove a Pekingu.
Alexandre de Senarclens, prezident nadácie, ktorá výstavu organizuje, označil rozhodnutie o ukončení podujatia za "veľmi poľutovaniahodné". Nedostatočný záujem výrobcov, rastúca konkurencia a výška investícií potrebných na udržanie takejto výstavy jej však uštedrili poslednú ranu, uviedol vo vyhlásení.
Po štvorročnej prestávke spôsobenej pandémiou ochorenia COVID-19 sa organizátor tento rok pokúsili o nový začiatok. Posledný ročník však na jar prilákal len jednu európsku automobilku Renault spolu s niekoľkými čínskymi. Na autosalón prišlo len 168.000 návštevníkov, čo bolo výrazne menej ako 200.000, ktoré si podujatie stanovilo za cieľ.
Ženevský medzinárodný autosalón, ktorý sa po prvýkrát konal v roku 1905, bol stálicou v oblasti predstavovania nových vozidiel, najmä v Európe, a na svojom vrchole prilákal najmenej 120 vystavovateľov. V posledných rokoch však muselo podujatie konkurovať väčším a populárnejším výstavám v Mníchove a Pekingu.
Alexandre de Senarclens, prezident nadácie, ktorá výstavu organizuje, označil rozhodnutie o ukončení podujatia za "veľmi poľutovaniahodné". Nedostatočný záujem výrobcov, rastúca konkurencia a výška investícií potrebných na udržanie takejto výstavy jej však uštedrili poslednú ranu, uviedol vo vyhlásení.
Po štvorročnej prestávke spôsobenej pandémiou ochorenia COVID-19 sa organizátor tento rok pokúsili o nový začiatok. Posledný ročník však na jar prilákal len jednu európsku automobilku Renault spolu s niekoľkými čínskymi. Na autosalón prišlo len 168.000 návštevníkov, čo bolo výrazne menej ako 200.000, ktoré si podujatie stanovilo za cieľ.