Základ všetkých testov predstavuje meranie dĺžky brzdnej dráhy na konkrétnom povrchu – teda na suchu, mokrom povrchu a v prípade zimných pneumatík predovšetkým na snehu a ľade.
Autor Teraz.sk
Bratislava 2.novembra (Teraz) – Vodičov v tomto období čaká povinnosť zaistiť si prezutie pneumatík, a niektorých aj nákup novej sady zimných alebo celoročných pneumatík. Pri výbere sa 77 % vodičov rozhoduje najmä podľa výsledkov odborných testov, ktoré pravidelne realizuje napríklad nemecký autoklub ADAC, rakúsky ÖAMTC alebo známy motoristický časopis AutoBild.
Základ všetkých testov predstavuje meranie dĺžky brzdnej dráhy na konkrétnom povrchu – teda na suchu, mokrom povrchu a v prípade zimných pneumatík predovšetkým na snehu a ľade. Ďalej sa v testoch skúmajú jazdné vlastnosti pneumatiky a jej schopnosti reagovať na každodenné situácie, s ktorými sa vodič za volantom najčastejšie stretne.
„Akcelerácia a preklz kolies, stabilita pri riadení a vyhýbacích manévroch, ovládateľnosť na mokre, aquaplaning, tendencia ísť s vozidlom do pretáčavého, respektíve nedotáčavého šmyku, vibrácie alebo správanie v limitných rýchlostiach – všetky tieto kritériá sa u pneumatiky testujú predovšetkým z dôvodu bezpečnosti, ale zároveň aj pre celkový jazdný komfort, ktorý by mala pneumatika vodičovi poskytovať,“ vysvetľuje Aleš Langer, šéf Technického zákazníckeho servisu v spoločnosti Continental Barum s.r.o.
Pri zimných pneumatikách sa ďalej testuje spotreba paliva (valivý odpor pneumatík), hlučnosť alebo rýchlosť opotrebovania, pričom tieto kritériá nemajú takú váhu a slúžia skôr ako doplnok na hodnotenie. Pri väčšine testov je najdôležitejším kritériom pre celkový výsledok správaniesa pneumatiky na mokrom povrchu a na snehu, pretože práve tieto dva povrchy súpočas zimy najčastejšie a napríklad v testoch nemeckého autoklubu ADAC predstavujú dohromady až 50 % celkového hodnotenia.
Základ všetkých testov predstavuje meranie dĺžky brzdnej dráhy na konkrétnom povrchu – teda na suchu, mokrom povrchu a v prípade zimných pneumatík predovšetkým na snehu a ľade. Ďalej sa v testoch skúmajú jazdné vlastnosti pneumatiky a jej schopnosti reagovať na každodenné situácie, s ktorými sa vodič za volantom najčastejšie stretne.
„Akcelerácia a preklz kolies, stabilita pri riadení a vyhýbacích manévroch, ovládateľnosť na mokre, aquaplaning, tendencia ísť s vozidlom do pretáčavého, respektíve nedotáčavého šmyku, vibrácie alebo správanie v limitných rýchlostiach – všetky tieto kritériá sa u pneumatiky testujú predovšetkým z dôvodu bezpečnosti, ale zároveň aj pre celkový jazdný komfort, ktorý by mala pneumatika vodičovi poskytovať,“ vysvetľuje Aleš Langer, šéf Technického zákazníckeho servisu v spoločnosti Continental Barum s.r.o.
Pri zimných pneumatikách sa ďalej testuje spotreba paliva (valivý odpor pneumatík), hlučnosť alebo rýchlosť opotrebovania, pričom tieto kritériá nemajú takú váhu a slúžia skôr ako doplnok na hodnotenie. Pri väčšine testov je najdôležitejším kritériom pre celkový výsledok správaniesa pneumatiky na mokrom povrchu a na snehu, pretože práve tieto dva povrchy súpočas zimy najčastejšie a napríklad v testoch nemeckého autoklubu ADAC predstavujú dohromady až 50 % celkového hodnotenia.