Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Ekonomika

Až tretina zákazníkov využíva pri online nákupoch digitálne peňaženky

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Ondrej Podolinský

V roku 2020 pritom digitálnu peňaženku využívalo 12 % zákazníkov.

Bratislava 14. júla (TASR) - Najobľúbenejším spôsobom platby pri online nákupoch je karta, pomocou ktorej nakupuje 69 % obyvateľov Slovenska. Na vzostupe sú najmä digitálne peňaženky, ktoré využíva 32 % zákazníkov. Tie umožňujú platbu bez odpisovania údajov z platobnej karty. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti Mastercard, na ktorom sa zúčastnilo 1200 respondentov.

V roku 2020 pritom digitálnu peňaženku využívalo 12 % zákazníkov. "Ľudia si cenia širší výber tovaru a možnosť nakupovať kedykoľvek a odkiaľkoľvek bez toho, aby museli opustiť svoj domov. Rovnaké pohodlie očakávajú aj od procesu platby. Vadí im napríklad, keď musia hľadať svoju kartu v peňaženke a potom ručne zadávať údaje do platobnej brány," uviedla spoločnosť.

V posledných rokoch na Slovensku rastie aj obľúbenosť nakupovania z mobilných aplikácií. Tento spôsob využívajú podľa prieskumu štyria z desiatich zákazníkov. Naopak, stále menej ľudí si objednáva tovar na dobierku a keď túto možnosť zvolia, platia kartou. "Medzi hlavné dôvody, prečo ľudia volia práve dobierku, patrí nedôvera ku konkrétnemu obchodníkovi a možnosť neplatiť za tovar vopred, ale až v momente, keď naozaj príde," uzavrela spoločnosť