Hoci je jednotný bankový trh pre slovenské banky aj príležitosťou presadiť sa u zahraničných klientov, podľa analýz spoločnosti budú musieť bankové domy zvládnuť štyri základné výzvy aby prežili.
Autor TASR
Bratislava 19. júna (TASR) - Slovenské banky neprežijú bez zásadných zmien v obsluhe svojich klientov. Tvrdia to predstavitelia bratislavskej pobočky poradenskej firmy Capco. Podľa nich totiž spôsobilo vytvorenie jednotného bankového trhu SEPA vysoký tlak na zlepšenie kvality bankových služieb.
"Pri ľuďoch, ktorí napríklad pracujú vo Viedni, ale žijú v Bratislave, pre časť z nich môže byť pohodlnejšie mať účet vo Viedni, teda v rakúskej banke," povedal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave analytik spoločnosti Ilja Iliť.
Hoci je jednotný bankový trh pre slovenské banky aj príležitosťou presadiť sa u zahraničných klientov, podľa analýz spoločnosti budú musieť bankové domy zvládnuť štyri základné výzvy aby prežili. Po prvé by mali bezchybne poskytovať základné služby a po druhé poskytovať klientom pohodlie, možnosť voľby a umožniť zákazníkovi kontrolu. Treťou výzvou je plnenie finančných cieľov zákazníkov a posledným bodom napĺňanie sociálnych potrieb zákazníkov.
Zahraničné spoločnosti priťahuje slovenský trh aj vďaka dobrým finančným výsledkom slovenských bánk. Kým v roku 2008 bolo v SR registrovaných na poskytovanie cezhraničných bankových služieb 170 cudzích firiem, v marci tohto roku to bolo už 325 subjektov.
Priaznivé hospodárske výsledky slovenských bánk však nemusia trvať večne. Klesá totiž objem pôžičiek pre firmy a znižujú sa aj úrokové sadzby na nové pôžičky. Podľa Iliťa tak platí, že počas nasledujúcich rokov prežijú iba tí, ktorí sa zmenia a ostatní budú musieť bankový trh opustiť.
"Pri ľuďoch, ktorí napríklad pracujú vo Viedni, ale žijú v Bratislave, pre časť z nich môže byť pohodlnejšie mať účet vo Viedni, teda v rakúskej banke," povedal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave analytik spoločnosti Ilja Iliť.
Hoci je jednotný bankový trh pre slovenské banky aj príležitosťou presadiť sa u zahraničných klientov, podľa analýz spoločnosti budú musieť bankové domy zvládnuť štyri základné výzvy aby prežili. Po prvé by mali bezchybne poskytovať základné služby a po druhé poskytovať klientom pohodlie, možnosť voľby a umožniť zákazníkovi kontrolu. Treťou výzvou je plnenie finančných cieľov zákazníkov a posledným bodom napĺňanie sociálnych potrieb zákazníkov.
Zahraničné spoločnosti priťahuje slovenský trh aj vďaka dobrým finančným výsledkom slovenských bánk. Kým v roku 2008 bolo v SR registrovaných na poskytovanie cezhraničných bankových služieb 170 cudzích firiem, v marci tohto roku to bolo už 325 subjektov.
Priaznivé hospodárske výsledky slovenských bánk však nemusia trvať večne. Klesá totiž objem pôžičiek pre firmy a znižujú sa aj úrokové sadzby na nové pôžičky. Podľa Iliťa tak platí, že počas nasledujúcich rokov prežijú iba tí, ktorí sa zmenia a ostatní budú musieť bankový trh opustiť.