V e-shope aj vo fyzických pultoch sa nachádzajú aj produkty, ktoré disponujú niektorým z označení Regionálny produkt Gemer-Malohont, Hont, Novohrad, Podpoľanie, Pohronie alebo Horehronie.
Autor TASR
Banská Bystrica 25. apríla (TASR) – Ďalšie dva regionálne pulty ponúkajúce v turisticky atraktívnych destináciách produkty miestnych výrobcov a remeselníkov pribudli v týchto dňoch v Banskobystrickom samosprávnom kraji (BBSK). V BBSK ich tak funguje 14. Fyzické pulty, ako aj e-shopy sa pritom za 2,5 roka existencie stali distribučným kanálom pre viac ako 60 producentov.
Ako pre TASR uviedla Zuzana Jóbová z Rozvojovej agentúry BBSK Dobrý kraj, nové pulty pribudli v Leseniciach v okrese Veľký Krtíš a v Stredoslovenskom múzeu v Tihányiovskom kaštieli v Banskej Bystrici. Podľa nej sa od vzniku projektu predali na regionálnych pultoch výrobky v hodnote asi 6000 eur a v e-shope v hodnote takmer 33.000 eur.
Projekt Regionálne pulty spustili a verejnosti predstavili prvýkrát v decembri 2019 umiestnením šiestich regionálnych pultov v top ubytovacích zariadeniach v rôznych kútoch Banskobystrického kraja. V marci 2020, štyri mesiace po spustení projektu, boli prevádzky, kde pulty umiestnili, z dôvodu pandémie zavreté. BBSK vtedy zareagoval a v máji 2020 spustil predaj regionálnych produktov cez dostupnú platformu na sociálnej sieti. Hneď však začal pracovať aj na vlastnom e-shope, ktorý spustili v októbri 2020.
„Od momentu, keď sme spustili projekt, až k dnešnému dňu sa nám podarilo takmer zdvojnásobiť počet dodávateľov - regionálnych producentov. Momentálne spolupracujeme s viac ako 60 producentmi a v predaji je takmer 250 položiek,“ uviedla manažérka projektu Mária Ursínyová. „Podľa odbytu vidieť, že zákazníci chcú podporovať lokálnych výrobcov, vedia si vážiť ich ručnú prácu a tradície, ktoré uchovávajú vďaka dodržaniu tradičných výrobných postupov alebo prácou s lokálnymi surovinami,“ informovala ďalej.
V e-shope aj vo fyzických pultoch sa nachádzajú aj produkty, ktoré disponujú niektorým z označení Regionálny produkt Gemer-Malohont, Hont, Novohrad, Podpoľanie, Pohronie alebo Horehronie. Toto označenie môžu získať produkty, ktoré spĺňajú kritériá, ako určitý podiel ručnej práce a lokálnych surovín, prínos k zachovávaniu tradícií a k rozvoju regiónu. Aby mohla byť značka udelená, producent sa musí zapojiť do certifikačného procesu.
Od tohto roku BBSK cez Rozvojovú agentúru BBSK Dobrý kraj podporuje finančne aj miestne akčné skupiny, ktoré sú koordinátormi regionálneho značenia.
Ako pre TASR uviedla Zuzana Jóbová z Rozvojovej agentúry BBSK Dobrý kraj, nové pulty pribudli v Leseniciach v okrese Veľký Krtíš a v Stredoslovenskom múzeu v Tihányiovskom kaštieli v Banskej Bystrici. Podľa nej sa od vzniku projektu predali na regionálnych pultoch výrobky v hodnote asi 6000 eur a v e-shope v hodnote takmer 33.000 eur.
Projekt Regionálne pulty spustili a verejnosti predstavili prvýkrát v decembri 2019 umiestnením šiestich regionálnych pultov v top ubytovacích zariadeniach v rôznych kútoch Banskobystrického kraja. V marci 2020, štyri mesiace po spustení projektu, boli prevádzky, kde pulty umiestnili, z dôvodu pandémie zavreté. BBSK vtedy zareagoval a v máji 2020 spustil predaj regionálnych produktov cez dostupnú platformu na sociálnej sieti. Hneď však začal pracovať aj na vlastnom e-shope, ktorý spustili v októbri 2020.
„Od momentu, keď sme spustili projekt, až k dnešnému dňu sa nám podarilo takmer zdvojnásobiť počet dodávateľov - regionálnych producentov. Momentálne spolupracujeme s viac ako 60 producentmi a v predaji je takmer 250 položiek,“ uviedla manažérka projektu Mária Ursínyová. „Podľa odbytu vidieť, že zákazníci chcú podporovať lokálnych výrobcov, vedia si vážiť ich ručnú prácu a tradície, ktoré uchovávajú vďaka dodržaniu tradičných výrobných postupov alebo prácou s lokálnymi surovinami,“ informovala ďalej.
V e-shope aj vo fyzických pultoch sa nachádzajú aj produkty, ktoré disponujú niektorým z označení Regionálny produkt Gemer-Malohont, Hont, Novohrad, Podpoľanie, Pohronie alebo Horehronie. Toto označenie môžu získať produkty, ktoré spĺňajú kritériá, ako určitý podiel ručnej práce a lokálnych surovín, prínos k zachovávaniu tradícií a k rozvoju regiónu. Aby mohla byť značka udelená, producent sa musí zapojiť do certifikačného procesu.
Od tohto roku BBSK cez Rozvojovú agentúru BBSK Dobrý kraj podporuje finančne aj miestne akčné skupiny, ktoré sú koordinátormi regionálneho značenia.