Po niekoľkých dňoch od spustenia majú prihlásených približne desať firiem. Aktívne však vyhľadávajú a oslovujú ďalšie.
Autor TASR
Bardejov 5. mája (TASR) – Internetová platforma ProBuJ.sk, ktorá vznikla v uplynulých dňoch v Bardejove, pomáha lokálnym producentom, predajcom či poskytovateľom služieb v regióne počas krízy súvisiacej s pandémiou nového koronavírusu. Cieľom je podľa jej iniciátorov naštartovanie lokálnej ekonomiky.
"Chceme sa zamerať najmä na podporu a propagáciu menších výrobcov a poskytovateľov ponúkajúcich vlastné výrobky vyprodukované v našom okrese. Druhou skupinou sú miestni obyvatelia, ktorým platforma pomôže v zorientovaní sa v tom, čo všetko náš okres ponúka. Na jednom mieste nájdu ponuku domácich produktov a služieb," uviedol riaditeľ Centra podpory regionálneho rozvoja okresu Bardejov Peter Paľa.
Po niekoľkých dňoch od spustenia majú prihlásených približne desať firiem. Aktívne však vyhľadávajú a oslovujú ďalšie. "Tým, že miestni spotrebitelia podporia miestnych výrobcov, podporíme sa navzájom a môžeme pomôcť naštartovať lokálnu ekonomiku. Keď pomáhame miestnym, pomáhame sami sebe, pretože rozvoj miestnych firiem pomôže minimálne udržaniu pracovných miest, v lepšom prípade k vytvoreniu nových," vysvetlil Paľa.
Ako povedal hlavný iniciátor platformy, riaditeľ Kultúrneho a turistického centra v Bardejove Marcel Tribus, pri využívaní výlučne obchodov a služieb v blízkom okolí svojho domu si uvedomil, že mu ponúkajú takmer všetko, čo potrebuje. Rozhodol sa preto pre spomenutú lokálnu kampaň.
Do iniciatívy podpory lokálnej produkcie sa zapojili organizácie pôsobiace v okrese Bardejov – Miestna akčná skupina (MAS) Horná Topľa, MAS Sekčov – Topľa, Kultúrne a turistické centrum v Bardejove, Centrum podpory regionálneho rozvoja okresu Bardejov, ako aj dve súkromné firmy.
V týchto dňoch podľa Tribusa oslovujú obe strany na facebookovom profile a začínajú s tvorbou databázy chovateľov, pestovateľov, výrobcov lokálnych produktov, ako aj poskytovateľov rôznych služieb.
"Zároveň pripravujeme webovú stránku, ktorá bude ponúkať možnosť vyhľadávania tovarov a služieb, ktoré sú vyrábané a poskytované v rámci okresu Bardejov," dodal Tribus.
"Chceme sa zamerať najmä na podporu a propagáciu menších výrobcov a poskytovateľov ponúkajúcich vlastné výrobky vyprodukované v našom okrese. Druhou skupinou sú miestni obyvatelia, ktorým platforma pomôže v zorientovaní sa v tom, čo všetko náš okres ponúka. Na jednom mieste nájdu ponuku domácich produktov a služieb," uviedol riaditeľ Centra podpory regionálneho rozvoja okresu Bardejov Peter Paľa.
Po niekoľkých dňoch od spustenia majú prihlásených približne desať firiem. Aktívne však vyhľadávajú a oslovujú ďalšie. "Tým, že miestni spotrebitelia podporia miestnych výrobcov, podporíme sa navzájom a môžeme pomôcť naštartovať lokálnu ekonomiku. Keď pomáhame miestnym, pomáhame sami sebe, pretože rozvoj miestnych firiem pomôže minimálne udržaniu pracovných miest, v lepšom prípade k vytvoreniu nových," vysvetlil Paľa.
Ako povedal hlavný iniciátor platformy, riaditeľ Kultúrneho a turistického centra v Bardejove Marcel Tribus, pri využívaní výlučne obchodov a služieb v blízkom okolí svojho domu si uvedomil, že mu ponúkajú takmer všetko, čo potrebuje. Rozhodol sa preto pre spomenutú lokálnu kampaň.
Do iniciatívy podpory lokálnej produkcie sa zapojili organizácie pôsobiace v okrese Bardejov – Miestna akčná skupina (MAS) Horná Topľa, MAS Sekčov – Topľa, Kultúrne a turistické centrum v Bardejove, Centrum podpory regionálneho rozvoja okresu Bardejov, ako aj dve súkromné firmy.
V týchto dňoch podľa Tribusa oslovujú obe strany na facebookovom profile a začínajú s tvorbou databázy chovateľov, pestovateľov, výrobcov lokálnych produktov, ako aj poskytovateľov rôznych služieb.
"Zároveň pripravujeme webovú stránku, ktorá bude ponúkať možnosť vyhľadávania tovarov a služieb, ktoré sú vyrábané a poskytované v rámci okresu Bardejov," dodal Tribus.