Prevzatím Monsanta zároveň zaniká 117-ročná americká značka.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 8. júna (TASR) - Nemecká chemická a farmaceutická spoločnosť Bayer dokončila tento týždeň prevzatie amerického producenta osív Monsanto. Transakcia za takmer 63 miliárd USD vytvorí nového giganta v oblasti produkcie osív a pesticídov. K integrácii operácií Monsanta do Bayeru však dôjde až potom, ako Bayer zrealizuje potrebné divestície, ktoré od koncernu požadujú Brusel a Washington. Tieto aktíva od Bayeru kúpi konkurenčný BASF.
K dokončeniu prevzatia došlo 7. júna, vyše dva roky po začatí celého procesu, keď v máji 2016 Bayer oznámil, že najväčšieho výrobcu osív na svete plánuje kúpiť. V septembri obe firmy oznámili dohodu. Akvizícia v hodnote 62,5 miliardy USD (52,81 miliardy eur) je najväčšou v histórii nemeckej firmy.
Minulý týždeň sa nemeckému koncernu podarilo prekonať jednu z posledných veľkých prekážok, keď s akvizíciou Monsanta súhlasili Spojené štáty. Firme však stanovili podmienku, že musí predať časť aktív v hodnote až 9 miliárd USD. Washington požiadavku odôvodnil tým, že bez predaja aktív v tomto rozsahu by spojenie Bayeru a Monsanta poškodilo farmárov nakupujúcich produkty firiem, ako aj spotrebiteľov.
Požadovaná divestícia je najväčšia, akú kedy americké úrady pri povoľovaní fúzie či akvizície požadovali. Ešte predtým podmienečne súhlasila s akvizíciou Monsanta Bayerom Európska únia. Tá stanovila, že Bayer tak môže urobiť pod podmienkou predaja aktív v hodnote 7,4 miliardy USD.
Prevzatím Monsanta zároveň zaniká 117-ročná americká značka. Naďalej bude na trhu pôsobiť už len Bayer. Značky produktov Monsanta však ostanú v platnosti, ale už ako súčasť portfólia Bayeru.
K dokončeniu prevzatia došlo 7. júna, vyše dva roky po začatí celého procesu, keď v máji 2016 Bayer oznámil, že najväčšieho výrobcu osív na svete plánuje kúpiť. V septembri obe firmy oznámili dohodu. Akvizícia v hodnote 62,5 miliardy USD (52,81 miliardy eur) je najväčšou v histórii nemeckej firmy.
Minulý týždeň sa nemeckému koncernu podarilo prekonať jednu z posledných veľkých prekážok, keď s akvizíciou Monsanta súhlasili Spojené štáty. Firme však stanovili podmienku, že musí predať časť aktív v hodnote až 9 miliárd USD. Washington požiadavku odôvodnil tým, že bez predaja aktív v tomto rozsahu by spojenie Bayeru a Monsanta poškodilo farmárov nakupujúcich produkty firiem, ako aj spotrebiteľov.
Požadovaná divestícia je najväčšia, akú kedy americké úrady pri povoľovaní fúzie či akvizície požadovali. Ešte predtým podmienečne súhlasila s akvizíciou Monsanta Bayerom Európska únia. Tá stanovila, že Bayer tak môže urobiť pod podmienkou predaja aktív v hodnote 7,4 miliardy USD.
Prevzatím Monsanta zároveň zaniká 117-ročná americká značka. Naďalej bude na trhu pôsobiť už len Bayer. Značky produktov Monsanta však ostanú v platnosti, ale už ako súčasť portfólia Bayeru.