Nákup amerických stíhačiek piatej generácie, ktoré nahradia starnúcu flotilu lietadiel F-16, pôjde na úkor európskych bojových lietadiel typu Typhoon.
Autor TASR
Brusel 22. októbra (TASR) - Belgicko sa v rámci modernizácie svojich ozbrojených síl zrejme definitívne rozhodlo pre americké bojové stíhačky F-35 Lightning II vyrábaných spoločnosťou Lockheed Martin. Uviedla to v pondelok tlačová agentúra Belga s odvolaním sa na miestne vládne zdroje.
Nákup amerických stíhačiek piatej generácie, ktoré nahradia starnúcu flotilu lietadiel F-16, pôjde na úkor európskych bojových lietadiel typu Typhoon, ktoré vyrába konzorcium Eurofighter Group zo Spojeného kráľovstva s účasťou Nemecka, Španielska a Talianska.
Konečný termín dlho očakávaného vládneho rozhodnutia pre nákup 34 nových lietadiel je 29. október, čo však federálne ministerstvo obrany odmietlo komentovať. Ponuka americkej spoločnosti vypršala 14. októbra, podľa nemenovaných zdrojov z prostredia vlády však bola predĺžená o dva týždne.
Belgická vláda spustila výberový proces pre 34 strojov "novej generácie" v marci 2017. Pôvodný rozpočet pre nové stíhačky bol vo výške 3,6 miliardy eur s predpokladom ďalších nákladov na údržbu a obsluhu vo výške 15 miliárd eur počas odhadovanej 40-ročnej životnosti nových lietadiel.
(spravodajca TASR Jaromír Novak)
Nákup amerických stíhačiek piatej generácie, ktoré nahradia starnúcu flotilu lietadiel F-16, pôjde na úkor európskych bojových lietadiel typu Typhoon, ktoré vyrába konzorcium Eurofighter Group zo Spojeného kráľovstva s účasťou Nemecka, Španielska a Talianska.
Konečný termín dlho očakávaného vládneho rozhodnutia pre nákup 34 nových lietadiel je 29. október, čo však federálne ministerstvo obrany odmietlo komentovať. Ponuka americkej spoločnosti vypršala 14. októbra, podľa nemenovaných zdrojov z prostredia vlády však bola predĺžená o dva týždne.
Belgická vláda spustila výberový proces pre 34 strojov "novej generácie" v marci 2017. Pôvodný rozpočet pre nové stíhačky bol vo výške 3,6 miliardy eur s predpokladom ďalších nákladov na údržbu a obsluhu vo výške 15 miliárd eur počas odhadovanej 40-ročnej životnosti nových lietadiel.
(spravodajca TASR Jaromír Novak)