Dopyt v Číne pritom vzrástol o 48 % vďaka popularite nového modelu Flying Spur. A v USA sa zvýšil o 4 %.
Autor TASR
Londýn/ Wolfsburg 5. januára (TASR) - Britský výrobca luxusných áut Bentley, ktorý patrí do koncernu Volkswagen (VW), zaznamenal v roku 2020 rekordný predaj aj napriek pandémii nového koronavírusu, pre ktorú musel na jar, počas prvej blokády, zatvoriť svoju továreň.
Pod vlaňajšie výsledky sa podpísal najmä odbyt v Číne, ktorý prudko vzrástol takmer o 50 %.
Bentley v utorok informoval, že v roku 2020 sa jeho predaj zvýšil na 11.206 z 8627 automobilov v predchádzajúcom roku. Tržby v roku 2020 stúpli o 2 %.
Závod v severnom Anglicku pritom nevyrábal vozidlá až sedem týždňov po tom, ako vláda v Londýne zaviedla prísne blokády na zastavenie šírenia nového koronavírusu. A v nasledujúcich deviatich týždňoch bežala výroba len na polovičný výkon. Nové modely však pomohli automobilke zvýšiť vlani predaj.
Dopyt v Číne pritom vzrástol o 48 % vďaka popularite nového modelu Flying Spur. A v USA sa zvýšil o 4 %. Tým sa vyrovnal pokles predaja v Európe a na Blízkom východe.
"Keď sa pozrieme na nasledujúci rok, zostávame opatrne optimistickí, keďže mnohé zostáva neisté," uviedol riaditeľ Adrian Hallmark.
Pod vlaňajšie výsledky sa podpísal najmä odbyt v Číne, ktorý prudko vzrástol takmer o 50 %.
Bentley v utorok informoval, že v roku 2020 sa jeho predaj zvýšil na 11.206 z 8627 automobilov v predchádzajúcom roku. Tržby v roku 2020 stúpli o 2 %.
Závod v severnom Anglicku pritom nevyrábal vozidlá až sedem týždňov po tom, ako vláda v Londýne zaviedla prísne blokády na zastavenie šírenia nového koronavírusu. A v nasledujúcich deviatich týždňoch bežala výroba len na polovičný výkon. Nové modely však pomohli automobilke zvýšiť vlani predaj.
Dopyt v Číne pritom vzrástol o 48 % vďaka popularite nového modelu Flying Spur. A v USA sa zvýšil o 4 %. Tým sa vyrovnal pokles predaja v Európe a na Blízkom východe.
"Keď sa pozrieme na nasledujúci rok, zostávame opatrne optimistickí, keďže mnohé zostáva neisté," uviedol riaditeľ Adrian Hallmark.