Aktuálne je na elektronickú komunikáciu s finančnou správou zaregistrovaných 572.992 subjektov. Koncom roka 2017 ich bolo približne 370.000.
Autor TASR
Bratislava 26. novembra (TASR) - Fyzické osoby - podnikatelia, ktorým od júla 2018 vznikla povinnosť elektronickej komunikácie, by už viac nemali odkladať registráciu a autorizáciu na portáli finančnej správy. Blížia sa termíny na podanie daňových priznaní k dani z motorových vozidiel (január 2019) a k dani z príjmov (marec 2019). Na papierové podanie už nebude možné prihliadať.
"Mnohé fyzické osoby - podnikatelia, ktorým od júla vznikla povinnosť elektronickej komunikácie s finančnou správou, ešte nemuseli podávať finančnej správe žiadne dokumenty. To sa už o niekoľko týždňov zmení. Blíži sa termín na podanie daňového priznania k dani z motorových vozidiel, následne aj k dani z príjmu. Preto finančná správa opätovne upozorňuje, aby si fyzické osoby - podnikatelia nenechávali registráciu na portáli finančnej správy na poslednú chvíľu," informovala TASR hovorkyňa Ivana Skokanová.
Aktuálne je na elektronickú komunikáciu s finančnou správou zaregistrovaných 572.992 subjektov. Koncom roka 2017 ich bolo približne 370.000. Len tento rok sa teda počet elektronicky komunikujúcich daňovníkov zvýšil o viac ako 200.000 subjektov.
Finančná správa podnikla viaceré kroky na to, aby uľahčila elektronickú komunikáciu fyzickým osobám - podnikateľom. Organizuje druhú sériu školení k elektronickej komunikácii, pripravila informačný leták o základných informáciách rovnako ako leták so vzorom podávania dokumentov cez portál finančnej správy, spravila redizajn portálu a zlúčila proces registrácie a autorizácie do jedného kroku pre tie fyzické osoby - podnikateľov, ktoré konajú vo svojom mene. Tým výrazne uľahčila proces registrácie a autorizácie na portáli finančnej správy.
Elektronická komunikácia prináša výhody jej používateľom. Daňovník môže podať dokumenty kedykoľvek počas dňa, nie je limitovaný úradnými hodinami daňových a colných úradov, získa jednoduchý prehľad o odoslaných dokumentoch, ušetrí aj finančné prostriedky za poštovné, tlač dokumentov či dopravu na úrady.
"Mnohé fyzické osoby - podnikatelia, ktorým od júla vznikla povinnosť elektronickej komunikácie s finančnou správou, ešte nemuseli podávať finančnej správe žiadne dokumenty. To sa už o niekoľko týždňov zmení. Blíži sa termín na podanie daňového priznania k dani z motorových vozidiel, následne aj k dani z príjmu. Preto finančná správa opätovne upozorňuje, aby si fyzické osoby - podnikatelia nenechávali registráciu na portáli finančnej správy na poslednú chvíľu," informovala TASR hovorkyňa Ivana Skokanová.
Aktuálne je na elektronickú komunikáciu s finančnou správou zaregistrovaných 572.992 subjektov. Koncom roka 2017 ich bolo približne 370.000. Len tento rok sa teda počet elektronicky komunikujúcich daňovníkov zvýšil o viac ako 200.000 subjektov.
Finančná správa podnikla viaceré kroky na to, aby uľahčila elektronickú komunikáciu fyzickým osobám - podnikateľom. Organizuje druhú sériu školení k elektronickej komunikácii, pripravila informačný leták o základných informáciách rovnako ako leták so vzorom podávania dokumentov cez portál finančnej správy, spravila redizajn portálu a zlúčila proces registrácie a autorizácie do jedného kroku pre tie fyzické osoby - podnikateľov, ktoré konajú vo svojom mene. Tým výrazne uľahčila proces registrácie a autorizácie na portáli finančnej správy.
Elektronická komunikácia prináša výhody jej používateľom. Daňovník môže podať dokumenty kedykoľvek počas dňa, nie je limitovaný úradnými hodinami daňových a colných úradov, získa jednoduchý prehľad o odoslaných dokumentoch, ušetrí aj finančné prostriedky za poštovné, tlač dokumentov či dopravu na úrady.