Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Ekonomika

BMW, Daimler a Audi si chcú otvoriť dvere na čínsky trh

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Trojica nemeckých automobiliek kúpila spoločnosť Here, aby vytvorila vlastnú platformu pre navigačné služby. Teraz do nej prizvali ázijských investorov.


Eindhoven 27. decembra (TASR) - Nemecké automobilky BMW, Daimler a Audi sa po kúpe spoločnosti Here rozhodli prizvať ázijských investorov, aby si otvorili dvere na čínsky trh. Celkovo 10 % bývalej dcéry Nokie získa čínsky poskytovateľ máp Navinfo, čínsky internetový koncern Tencent a singapurský štátny fond GIC.

Here vytvorí s Navinfo spoločný podnik, v ktorom budú mať obidve firmy rovnaký podiel. Podnikanie sa zameria predovšetkým na vytvorenie presných máp Číny, ako aj na fleetové služby.

Trojica nemeckých automobiliek v roku 2015 kúpila Here približne za 2,6 miliardy eur, aby vytvorila vlastnú platformu pre navigačné služby a vyvinula presné mapy pre budúce autonómne vozidlá. Ide o neobvyklú spoluprácu konkurenčných výrobcov, ktorí chcú vytvoriť aj jednotnú platformu pre podnikanie v oblasti sieťových služieb pre automobily. Ich cieľom je zlepšiť konkurenčné postavenie voči Google či Apple.

Automobilky opakovane zdôrazňovali, že Here bude otvorená platforma a privítajú aj ďalšie spoločnosti. Ostatní výrobcovia neboli veľmi ochotní spolupracovať s Nemcami, no francúzsky koncern PSA Peugeot Citroën tento mesiac ohlásil, že mapy Here použije pri testoch svojich autonómnych vozidiel.

Mapy s vysokou presnosťou sú kľúčom pre budúcu autonómnu mobilitu. O Here mali záujem aj čínske firmy, napokon však uspeli nemecké automobilky.