Prispel k tomu aj silný 4. štvrťrok.
Autor TASR
Mníchov 9. januára (TASR) - Nemecký výrobca luxusných áut BMW (Bayerische Motoren Werke) v utorok oznámil, že v minulom roku predal rekordný počet vozidiel. Prispel k tomu aj silný 4. štvrťrok. TASR o tom informuje na základe správy DPA.
Konkrétne, globálny predaj BMW sa v roku 2023 zvýšil o 6,5 % na približne 2,55 milióna vozidiel. V poslednom 4. štvrťroku 2023 predaj vzrástol o 10 % na 719.000 áut, oznámila skupina v utorok v Mníchove.
Predaj plne elektrických áut (BEV) pritom vlani vyskočil o 74 % na 376.000 kusov. Tempo jeho rastu tak prekonalo rast celkového odbytu a podiel plne elektrických vozidiel na celkovom predaji dosiahol 15 %, uviedol člen predstavenstva Jochen Goller.
V aktuálnom roku chce BMW predať viac ako pol milióna BEV a zvýšiť ich podiel na celkovom predaji na približne 20 %.
"Naďalej zaznamenávame vysoký dopyt po našich plne elektrických produktoch," povedal Goller, pričom poukázal na 18 elektrických modelov (BEV) v ponuke skupiny.
K rekordným výsledkom automobilky prispeli všetky regióny. V Číne vzrástol jej predaj vlani o 4,2 %, v Európe o 7,5 % a v Spojených štátoch o 9,4 %.
V roku 2022 aj v prvom 1. štvrťroku 2023 automobilka zápasila s nedostatkom polovodičov v dôsledku blokád a prerušenia dodávateľských reťazcov počas pandémie ochorenia COVID-19, čo zasiahlo jej predaj. Postupne sa však situácia výrazne zlepšila.
Konkrétne, globálny predaj BMW sa v roku 2023 zvýšil o 6,5 % na približne 2,55 milióna vozidiel. V poslednom 4. štvrťroku 2023 predaj vzrástol o 10 % na 719.000 áut, oznámila skupina v utorok v Mníchove.
Predaj plne elektrických áut (BEV) pritom vlani vyskočil o 74 % na 376.000 kusov. Tempo jeho rastu tak prekonalo rast celkového odbytu a podiel plne elektrických vozidiel na celkovom predaji dosiahol 15 %, uviedol člen predstavenstva Jochen Goller.
V aktuálnom roku chce BMW predať viac ako pol milióna BEV a zvýšiť ich podiel na celkovom predaji na približne 20 %.
"Naďalej zaznamenávame vysoký dopyt po našich plne elektrických produktoch," povedal Goller, pričom poukázal na 18 elektrických modelov (BEV) v ponuke skupiny.
K rekordným výsledkom automobilky prispeli všetky regióny. V Číne vzrástol jej predaj vlani o 4,2 %, v Európe o 7,5 % a v Spojených štátoch o 9,4 %.
V roku 2022 aj v prvom 1. štvrťroku 2023 automobilka zápasila s nedostatkom polovodičov v dôsledku blokád a prerušenia dodávateľských reťazcov počas pandémie ochorenia COVID-19, čo zasiahlo jej predaj. Postupne sa však situácia výrazne zlepšila.