Bude stáť menej, než výrobca pôvodne informoval. Pred časom uvádzal jeho cenu okolo 40.000 eur.
Autor TASR
Mníchov 23. júla (TASR) - Nemecký koncern BMW bude ponúkať svoje prvé sériovo vyrábané vozidlo s elektrickým pohonom - i3 - po 35.000 eur. Bude stáť menej, než výrobca pôvodne informoval. Pred časom uvádzal jeho cenu okolo 40.000 eur. Prvé elektroautá dodá BMW na nemecký trh v novembri.
V automobilovom odvetví sa taká nízka cena pokladá sa úsilie rýchlo získať väčší podiel na trhu s elektroautami. Opel totiž ponúka svoj hybridný model Ampera najlacnejšie po 45.900 eur. Volkswagen príde na trh s elektrickou verziou modelu Up. Jeho cena bude asi 26.900 eur, kým model s klasickým motorom stojí iba 9975 eur, ale nemá také vybavenie ako elektroauto.
BMW predstaví i3 svetu 29. júla. Druhým modelom bavorského koncernu s elektrickým pohonom bude športový i8.
Výroba i3 sa v lipskom závode BMW už začala. Karosériu dostáva z karbónu a hliníka. V porovnaní s autami s klasickým pohonom bude bez batérií ľahší o 250 až 300 kg.
Kritici však upozorňujú, že model má nedostatok v akčnom rádiu. S plne nabitými batériami prejde od 130 do 160 km. Nabitie batérií cez bežnú zásuvku trvá osem hodín, ale na špeciálnych nabíjacích staniciach sa dá tento čas podstatne skrátiť.
Do auta sa dá namontovať aj klasický spaľovací motor, ktorým sa dajú počas jazdy batérie dobíjať. Klasický motor si však zákazník musí objednať a zaplatiť.
V automobilovom odvetví sa taká nízka cena pokladá sa úsilie rýchlo získať väčší podiel na trhu s elektroautami. Opel totiž ponúka svoj hybridný model Ampera najlacnejšie po 45.900 eur. Volkswagen príde na trh s elektrickou verziou modelu Up. Jeho cena bude asi 26.900 eur, kým model s klasickým motorom stojí iba 9975 eur, ale nemá také vybavenie ako elektroauto.
BMW predstaví i3 svetu 29. júla. Druhým modelom bavorského koncernu s elektrickým pohonom bude športový i8.
Výroba i3 sa v lipskom závode BMW už začala. Karosériu dostáva z karbónu a hliníka. V porovnaní s autami s klasickým pohonom bude bez batérií ľahší o 250 až 300 kg.
Kritici však upozorňujú, že model má nedostatok v akčnom rádiu. S plne nabitými batériami prejde od 130 do 160 km. Nabitie batérií cez bežnú zásuvku trvá osem hodín, ale na špeciálnych nabíjacích staniciach sa dá tento čas podstatne skrátiť.
Do auta sa dá namontovať aj klasický spaľovací motor, ktorým sa dajú počas jazdy batérie dobíjať. Klasický motor si však zákazník musí objednať a zaplatiť.