Karoséria modelu i3 je celá z uhlíka a hliníka, čím sa znižuje v porovnaní s bežnými materiálmi asi o 250 až 300 kg jeho hmotnosť, ktorú v elektroautách zvyšujú ťažké batérie.
Autor TASR
Mníchov 14. mája (TASR) - Koncern BMW začal v týchto dňoch v lipskom závode montovať svoj model auta s elektrickým motorom. Agentúra DPA informuje, že sa začne predávať na jeseň.
Karoséria modelu i3 je celá z uhlíka a hliníka, čím sa znižuje v porovnaní s bežnými materiálmi asi o 250 až 300 kg jeho hmotnosť, ktorú v elektroautách zvyšujú ťažké batérie.
O cene i3 nechce BMW zatiaľ informovať, ale podľa odborníkov by malo auto stáť asi 40.000 eur. Kritici poukazujú nielen na jeho vysokú cenu, ale aj na fakt, že s nabitými batériami je jeho dojazd 130 až 160 km. Ich nabíjanie cez bežnú zásuvku trvá osem hodín, na špeciálnej stanici sa dobijú podstatne rýchlejšie.
Karoséria modelu i3 je celá z uhlíka a hliníka, čím sa znižuje v porovnaní s bežnými materiálmi asi o 250 až 300 kg jeho hmotnosť, ktorú v elektroautách zvyšujú ťažké batérie.
O cene i3 nechce BMW zatiaľ informovať, ale podľa odborníkov by malo auto stáť asi 40.000 eur. Kritici poukazujú nielen na jeho vysokú cenu, ale aj na fakt, že s nabitými batériami je jeho dojazd 130 až 160 km. Ich nabíjanie cez bežnú zásuvku trvá osem hodín, na špeciálnej stanici sa dobijú podstatne rýchlejšie.