Na výsledky BMW mal negatívny vplyv najmä odbyt v západnej Európe, kde predaj áut pre krízu vytrvalo klesá.
Autor TASR
Mníchov 2. mája (TASR) - Zisk nemeckej automobilky BMW, ktorá je najväčším svetovým výrobcom luxusných vozidiel, v 1. štvrťroku klesol, ale menej, ako analytici odhadovali.
Vedenie firmy zároveň potvrdilo svoj cieľ pre tento rok, ktorým je udržať odbyt a zisk na vlaňajšej rekordnej úrovni. Informovali o tom agentúry DPA a Bloomberg.
Podľa najnovších výsledkov zisk BMW pre úrokmi a zdanením (EBIT) za prvé tri mesiace roka klesol o 4,5 % na 2,04 miliardy eur z 2,13 miliardy eur v 1. kvartáli 2012. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg však automobilke predpovedali v sledovanom období zisk 1,82 miliardy eur.
Tržby spoločnosti sa v 1. kvartáli znížili medziročne o 4,1 % na 17,5 miliardy eur. A čistý zisk koncernu, ktorý okrem vozidiel BMW vyrába aj značky Mini, Rolls Royce a tiež motorky, klesol o 3 % na 1,3 miliardy eur.
Na výsledky BMW mal negatívny vplyv najmä odbyt v západnej Európe, kde predaj áut pre krízu vytrvalo klesá. A podľa odhadov BMW situácia na starom kontinente sa v najbližších mesiacoch nezlepší.
Automobilka, ktorá v uplynulých rokoch investovala stámilióny eur do nových technológií a do vývoja nových modelov očakáva, že aspoň v Číne a v USA bude jej odbyt rásť a pomôže jej eliminovať slabší predaj v Európe. BMW chce do konca budúceho roka uviesť na trh 25 nových modelov.
Vedenie firmy zároveň potvrdilo svoj cieľ pre tento rok, ktorým je udržať odbyt a zisk na vlaňajšej rekordnej úrovni. Informovali o tom agentúry DPA a Bloomberg.
Podľa najnovších výsledkov zisk BMW pre úrokmi a zdanením (EBIT) za prvé tri mesiace roka klesol o 4,5 % na 2,04 miliardy eur z 2,13 miliardy eur v 1. kvartáli 2012. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg však automobilke predpovedali v sledovanom období zisk 1,82 miliardy eur.
Tržby spoločnosti sa v 1. kvartáli znížili medziročne o 4,1 % na 17,5 miliardy eur. A čistý zisk koncernu, ktorý okrem vozidiel BMW vyrába aj značky Mini, Rolls Royce a tiež motorky, klesol o 3 % na 1,3 miliardy eur.
Na výsledky BMW mal negatívny vplyv najmä odbyt v západnej Európe, kde predaj áut pre krízu vytrvalo klesá. A podľa odhadov BMW situácia na starom kontinente sa v najbližších mesiacoch nezlepší.
Automobilka, ktorá v uplynulých rokoch investovala stámilióny eur do nových technológií a do vývoja nových modelov očakáva, že aspoň v Číne a v USA bude jej odbyt rásť a pomôže jej eliminovať slabší predaj v Európe. BMW chce do konca budúceho roka uviesť na trh 25 nových modelov.