Automobilka je síce aj v tomto segmente zisková, ale menej než v prípade benzínových a dieselových motorov.
Autor TASR
Mníchov 28. júna (TASR) - BMW investuje miliardy do elektrických áut, ale v ziskovosť v tomto segmente je slabšia ako v prípade klasických motorov. Preto musí na iných miestach výrazne šetriť.
Koncern chce tento rok celkovo predať okolo 100.000 elektromobilov a plug-in-hybridov, uviedol finančný riaditeľ BMW Nicolas Peter. Automobilka je síce aj v tomto segmente zisková, ale menej než v prípade benzínových a dieselových motorov. "Ziskovosť je výzvou," uviedol Peter.
Zároveň výrazne vzrastú výdavky na vývoj a výskum, z 5,2 miliardy eur vlani na takmer 6 miliárd eur v tomto roku a v oboch nasledujúcich rokoch.
Centrálnou témou je elektrifikácia, uviedol Peter. Na to, aby koncern udržal pomer zisku k tržbám v cieľovom pásme 8 % až 10 %, musí v iných oblastiach šetriť. "V ponuke máme napríklad vyše 100 volantov," uviedol Peter. O mnoho z nich je malý záujem, a preto BMW plánuje obmedzenie ponuky.
Koncern chce tento rok celkovo predať okolo 100.000 elektromobilov a plug-in-hybridov, uviedol finančný riaditeľ BMW Nicolas Peter. Automobilka je síce aj v tomto segmente zisková, ale menej než v prípade benzínových a dieselových motorov. "Ziskovosť je výzvou," uviedol Peter.
Zároveň výrazne vzrastú výdavky na vývoj a výskum, z 5,2 miliardy eur vlani na takmer 6 miliárd eur v tomto roku a v oboch nasledujúcich rokoch.
Centrálnou témou je elektrifikácia, uviedol Peter. Na to, aby koncern udržal pomer zisku k tržbám v cieľovom pásme 8 % až 10 %, musí v iných oblastiach šetriť. "V ponuke máme napríklad vyše 100 volantov," uviedol Peter. O mnoho z nich je malý záujem, a preto BMW plánuje obmedzenie ponuky.