Automobilka BMW pracuje na tom, aby sa technológia elektrických áut stala štandardnejšou a variabilnejšou, a vďaka tomu bude potom aj hromadná výroba komerčne životaschopnejšia.
Autor TASR
Mníchov 23. marca (TASR) - Nemecká automobilka BMW nebude masovo vyrábať elektromobily skôr ako po roku 2020, pretože jej súčasná technológia ešte nie je dostatočne rentabilná na to, aby zvýšila objem ich výroby. Uviedol to v piatok generálny riaditeľ Harald Krüger.
Mníchovský výrobca luxusných vozidiel predstavil v roku 2013 svoje prvé elektrické vozidlo a odvtedy pracuje na rôznych generáciách batérií, softvéru a technológií pre elektrické motory.
Model i8 Roadster, ktorý sa v máji dostane do showroomov, je vybavený technológiou elektrickej pohonnej jednotky štvrtej generácie. Pokrok pri vývoji batérií a využívanie nových materiálov a chemikálii, umožnili zvýšiť jej výdrž o 40 % oproti predchádzajúcej verzii.
BMW pracuje na tom, aby sa technológia elektrických áut stala štandardnejšou a variabilnejšou, a vďaka tomu bude potom aj hromadná výroba komerčne životaschopnejšia.
Spoločnosť BMW pracuje na šiestej generácii svojej technológie a investuje do výskumu batériových článkov stámilióny eur.
BMW vyrába elektrické autá v desiatich závodoch po celom svete, ale sústreďuje sa predovšetkým na hybridné vozidlá, ktoré spájajú spaľovacie motory s elektromotormi poháňanými batériami, a nie vozidlá, ktoré sú závislé len od batérií.
Automobilka uviedla, že chce do roku 2025 pridať 25 nových elektrifikovaných modelov, z ktorých 12 budú čisto elektromobily.
Vďaka novej výrobnej metóde, ktorá bude k dispozícii od roku 2020, bude BMW schopné vyrábať všetky svoje vozidlá s čisto elektrickými, hybridnými a spaľovacími motormi.
V roku 2019 plánuje BMW spustiť výrobu úplne prvého elektromobilu Mini vo svojom závode na okraji britského mesta Oxford a začne s výrobou elektrickej verzie X3 offroaderu v roku 2020.
Mníchovský výrobca luxusných vozidiel predstavil v roku 2013 svoje prvé elektrické vozidlo a odvtedy pracuje na rôznych generáciách batérií, softvéru a technológií pre elektrické motory.
Model i8 Roadster, ktorý sa v máji dostane do showroomov, je vybavený technológiou elektrickej pohonnej jednotky štvrtej generácie. Pokrok pri vývoji batérií a využívanie nových materiálov a chemikálii, umožnili zvýšiť jej výdrž o 40 % oproti predchádzajúcej verzii.
BMW pracuje na tom, aby sa technológia elektrických áut stala štandardnejšou a variabilnejšou, a vďaka tomu bude potom aj hromadná výroba komerčne životaschopnejšia.
Spoločnosť BMW pracuje na šiestej generácii svojej technológie a investuje do výskumu batériových článkov stámilióny eur.
BMW vyrába elektrické autá v desiatich závodoch po celom svete, ale sústreďuje sa predovšetkým na hybridné vozidlá, ktoré spájajú spaľovacie motory s elektromotormi poháňanými batériami, a nie vozidlá, ktoré sú závislé len od batérií.
Automobilka uviedla, že chce do roku 2025 pridať 25 nových elektrifikovaných modelov, z ktorých 12 budú čisto elektromobily.
Vďaka novej výrobnej metóde, ktorá bude k dispozícii od roku 2020, bude BMW schopné vyrábať všetky svoje vozidlá s čisto elektrickými, hybridnými a spaľovacími motormi.
V roku 2019 plánuje BMW spustiť výrobu úplne prvého elektromobilu Mini vo svojom závode na okraji britského mesta Oxford a začne s výrobou elektrickej verzie X3 offroaderu v roku 2020.