Táto suma je najväčšou finančnou podporou, akú niektorá z automobiliek, ktoré pôsobia na čínskom trhu, poskytla distribútorom svojich vozidiel.
Autor TASR
Mníchov 5. januára (TASR) - Nemecká automobilka Bayerische Motoren Werke (BMW) súhlasila, že zaplatí 5,1 miliardy jüanov (682,19 milióna eur) svojim distribútorom v Číne, aby im pomohla pokryť straty po tom, ako obchodníci s autami v tejto ázijskej krajine prestali objednávať jej vozidlá. Oznámilo to dnes čínske združenie predajcov automobilov (CADA), ktoré pri rokovaniach zastupovalo predajcov BMW. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Táto suma je najväčšou finančnou podporou, akú niektorá z automobiliek, ktoré pôsobia na čínskom trhu, poskytla distribútorom svojich vozidiel. BMW sľúbilo, že im pošle peniaze do konca februára. Okrem toho čínski díleri rokujú s nemeckou automobilkou o jej tohoročných cieľoch v otázke odbytu.
Distribútori v ázijskej krajine sa sťažujú, že BMW si vytýčila nereálne ciele a ich splnenie je podmienkou pre vyplatenie koncoročných odmien. Automobilka totiž rozšírila svoje výrobné kapacity v Číne aj počet distribútorov, aby zvýšila svoj podiel na tomto najväčšom svetovom trhu s autami.
Dohoda s BMW môže zvýšiť tlak aj na ostatné automobilky v Číne, aby zvážili podobnú finančnú pomoc. Distribútori japonskej Toyoty napríklad pohrozili, že pre stúpajúce straty prestanú dodávať jej vozidlá do jednej zo sietí autopredajní v Číne.
Analytici sa zhodujú, že aj keď je subvencia na akej sa dohodlo BMW so svojimi čínskymi distribútormi nezvyčajná, z dlhodobého hľadiska je v záujme automobilky udržať si dobré vzťahy so svojimi distribútormi.
Nemecká automobilka za 11 mesiacov do konca novembra 2014 predala v Číne 415.200 vozidiel vo svojich 440 autorizovaných predajniach a v 100 autosalónoch, ktoré sa špecializujú na Mini, modely jej dcérskej firmy. BMW chce svojím výhradným predajcom v Číne pomôcť rozšíriť ich aktivity aj o finančné služby a predaj ojazdených vozidiel. Tieto dodatočné aktivity v sebe skrývajú veľký potenciál.
Táto suma je najväčšou finančnou podporou, akú niektorá z automobiliek, ktoré pôsobia na čínskom trhu, poskytla distribútorom svojich vozidiel. BMW sľúbilo, že im pošle peniaze do konca februára. Okrem toho čínski díleri rokujú s nemeckou automobilkou o jej tohoročných cieľoch v otázke odbytu.
Distribútori v ázijskej krajine sa sťažujú, že BMW si vytýčila nereálne ciele a ich splnenie je podmienkou pre vyplatenie koncoročných odmien. Automobilka totiž rozšírila svoje výrobné kapacity v Číne aj počet distribútorov, aby zvýšila svoj podiel na tomto najväčšom svetovom trhu s autami.
Dohoda s BMW môže zvýšiť tlak aj na ostatné automobilky v Číne, aby zvážili podobnú finančnú pomoc. Distribútori japonskej Toyoty napríklad pohrozili, že pre stúpajúce straty prestanú dodávať jej vozidlá do jednej zo sietí autopredajní v Číne.
Analytici sa zhodujú, že aj keď je subvencia na akej sa dohodlo BMW so svojimi čínskymi distribútormi nezvyčajná, z dlhodobého hľadiska je v záujme automobilky udržať si dobré vzťahy so svojimi distribútormi.
Nemecká automobilka za 11 mesiacov do konca novembra 2014 predala v Číne 415.200 vozidiel vo svojich 440 autorizovaných predajniach a v 100 autosalónoch, ktoré sa špecializujú na Mini, modely jej dcérskej firmy. BMW chce svojím výhradným predajcom v Číne pomôcť rozšíriť ich aktivity aj o finančné služby a predaj ojazdených vozidiel. Tieto dodatočné aktivity v sebe skrývajú veľký potenciál.