Výsledky za 2. štvrťrok 2023 zverejní BMW 3. augusta.
Autor TASR
Mníchov 1. augusta (TASR) - Nemecká automobilka BMW v utorok zvýšila svoju prognózu zisku za rok 2023 na základe vyšších objednávok a "očakávaného zlepšenia dostupnosti svojich prémiových vozidiel". TASR o tom informuje na základe správ AFP a Reuters.
Automobilka uviedla, že teraz očakáva maržu zo zisku pred zdanením (EBIT) na úrovni 9 až 10,5 % namiesto 8 až 10 % v predchádzajúcej prognóze a "solídny rast" dodávok namiesto "mierneho" na základe silných objednávok.
Výrobca luxusných áut však zároveň upozornil, že aj v druhej polovici roka predpokladá pokračovanie ťažkostí, ktoré súvisia s problémami v dodávateľskom reťazci a infláciou.
Táto prognóza odzrkadľuje predpovede konkurentov, ako je Mercedes-Benz, ktorí tiež zvýšili výhľad ziskov, ale varovali, že makroekonomické prostredie bude naďalej negatívne ovplyvňovať produkciu.
Výsledky za 2. štvrťrok 2023 zverejní BMW 3. augusta. Automobilka však v utorok oznámila predbežné údaje, podľa ktorých marža EBIT v automobilovom segmente dosiahla v prvej polovici roka 10,6 %, k čomu prispeli nárast predaja aj vyššie ceny. Konkrétne, predaj BMW vzrástol v prvej polovici roka o 4,7 % v porovnaní s minulým rokom, keď problémy s dodávateľským reťazcom narušili produkciu.
Automobilka uviedla, že teraz očakáva maržu zo zisku pred zdanením (EBIT) na úrovni 9 až 10,5 % namiesto 8 až 10 % v predchádzajúcej prognóze a "solídny rast" dodávok namiesto "mierneho" na základe silných objednávok.
Výrobca luxusných áut však zároveň upozornil, že aj v druhej polovici roka predpokladá pokračovanie ťažkostí, ktoré súvisia s problémami v dodávateľskom reťazci a infláciou.
Táto prognóza odzrkadľuje predpovede konkurentov, ako je Mercedes-Benz, ktorí tiež zvýšili výhľad ziskov, ale varovali, že makroekonomické prostredie bude naďalej negatívne ovplyvňovať produkciu.
Výsledky za 2. štvrťrok 2023 zverejní BMW 3. augusta. Automobilka však v utorok oznámila predbežné údaje, podľa ktorých marža EBIT v automobilovom segmente dosiahla v prvej polovici roka 10,6 %, k čomu prispeli nárast predaja aj vyššie ceny. Konkrétne, predaj BMW vzrástol v prvej polovici roka o 4,7 % v porovnaní s minulým rokom, keď problémy s dodávateľským reťazcom narušili produkciu.