Popularita čokolády v Číne stúpla najmä v uplynulých dekádach, keď sa v krajine začala rozrastať stredná trieda, čo viedlo k zvýšeniu dopytu po tovare zo Západu.
Autor TASR
Peking 23. augusta (TASR) - Boj proti úplatkom v Číne má nečakanú obeť - výrobcov čokolády. Pokles dopytu po tmavej pochúťke v druhej najväčšej svetovej ekonomike najviac pocítili veľké nadnárodné firmy. Informovala o tom agentúra Reuters.
Tvrdú ranu čokoláde zasadila snaha čínskej vlády skoncovať s úplatkami. Táto delikatesa totiž patrila medzi veľmi časté "pozornosti".
Menší miestni výrobcovia čokolády, ako sa zdá, z novej situácie na čínskom trhu dokonca získali. Ale veľké nadnárodné firmy majú problém prispôsobiť sa spomaleniu predaja čokolády v najľudnatejšej ázijskej krajine.
Americký výrobca cukroviniek Hershey už zistil, že čínsky trh je náročný a najnovšie očakáva, že tržby z predaja jeho čokolády Shanghai Golden Monkey tento rok klesnú na menej ako polovicu pôvodne odhadovaných 200 miliónov USD (177,29 milióna eur).
Boj proti úplatkom zasiahol aj výrobcov iných luxusných tovarov, ale drahé zahraničné čokolády patrili v Číne ešte donedávna medzi najčastejšie "drobné dary".
Popularita čokolády v Číne stúpla najmä v uplynulých dekádach, keď sa v krajine začala rozrastať stredná trieda, čo viedlo k zvýšeniu dopytu po tovare zo Západu.
Obyvatelia Číny, ktorá je domovom zhruba 20 % svetovej populácie, vlani síce skonzumovali len 200 gramov čokolády na osobu. To je takmer zanedbateľné množstvo oproti 2,2 kilogramu čokolády na osobu v USA. Ale vzhľadom na počet obyvateľov Číny by mala spotreba tmavej delikatesy v ázijskej krajine tento rok dosiahnuť 220.700 ton, čo je už slušné množstvo. V medziročnom porovnaní to predstavuje nárast o 6,3 %. Výrobcovia čokolády však majú obavy, že je to príliš optimistický odhad.
A v krátkodobom časovom horizonte nebude oživenie predaja čokolády v Číne jednoduché. Rast jej predaja v uplynulých rokoch odrážal "expanziu" do menších miest. Avšak zdá sa, že čínsky trh je momentálne nasýtený. Výrobcovia tak musia teraz presvedčiť čínskych spotrebiteľov, aby si kupovali viac čokolády.
A to môže byť ťažký boj, pretože ako uviedla 23-ročná študentka Ču Wen-čching z Pekingu, nechce si dať viac čokolády, aby nepribrala.
Tvrdú ranu čokoláde zasadila snaha čínskej vlády skoncovať s úplatkami. Táto delikatesa totiž patrila medzi veľmi časté "pozornosti".
Menší miestni výrobcovia čokolády, ako sa zdá, z novej situácie na čínskom trhu dokonca získali. Ale veľké nadnárodné firmy majú problém prispôsobiť sa spomaleniu predaja čokolády v najľudnatejšej ázijskej krajine.
Americký výrobca cukroviniek Hershey už zistil, že čínsky trh je náročný a najnovšie očakáva, že tržby z predaja jeho čokolády Shanghai Golden Monkey tento rok klesnú na menej ako polovicu pôvodne odhadovaných 200 miliónov USD (177,29 milióna eur).
Boj proti úplatkom zasiahol aj výrobcov iných luxusných tovarov, ale drahé zahraničné čokolády patrili v Číne ešte donedávna medzi najčastejšie "drobné dary".
Popularita čokolády v Číne stúpla najmä v uplynulých dekádach, keď sa v krajine začala rozrastať stredná trieda, čo viedlo k zvýšeniu dopytu po tovare zo Západu.
Obyvatelia Číny, ktorá je domovom zhruba 20 % svetovej populácie, vlani síce skonzumovali len 200 gramov čokolády na osobu. To je takmer zanedbateľné množstvo oproti 2,2 kilogramu čokolády na osobu v USA. Ale vzhľadom na počet obyvateľov Číny by mala spotreba tmavej delikatesy v ázijskej krajine tento rok dosiahnuť 220.700 ton, čo je už slušné množstvo. V medziročnom porovnaní to predstavuje nárast o 6,3 %. Výrobcovia čokolády však majú obavy, že je to príliš optimistický odhad.
A v krátkodobom časovom horizonte nebude oživenie predaja čokolády v Číne jednoduché. Rast jej predaja v uplynulých rokoch odrážal "expanziu" do menších miest. Avšak zdá sa, že čínsky trh je momentálne nasýtený. Výrobcovia tak musia teraz presvedčiť čínskych spotrebiteľov, aby si kupovali viac čokolády.
A to môže byť ťažký boj, pretože ako uviedla 23-ročná študentka Ču Wen-čching z Pekingu, nechce si dať viac čokolády, aby nepribrala.